بیانیه شورای امنیت در خصوص انفجارهای تروریستی کابل

شورای امنیت سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد افغانستان نباید سرزمین تروریست‌ها شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، شورای امنیت سازمان ملل با برگزاری جلسه‌ای به بررسی تحولات افغانستان پرداخته و در پایان این جلسه در بیانیه‌ای اعلام کرد مقابله با تروریسم در افغانستان بسیار مهم است تا ضمانتی باشد که خاک این کشور برای تهدید یا حمله به هیچ کشوری مورد استفاده قرار نگیرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: عاملان، مغز متفکران، سرمایه گذاران و حامیان اقدامات تروریستی در افغانستان باید پاسخگو باشند.

در بیانیه شورای امنیت همچنین آمده است: شورای امنیت سازمان ملل تاکید می‌کند هدف قرار دادن عمدی غیرنظامیان یا کسانی که در حال انجام عملیات تخلیه هستند، ظالمانه است.

روز گذشته منابع خبری از وقوع انفجاری خارج از فرودگاه کابل خبر دادند. اندکی بعد از این انفجار انتحاری، وقوع دومین انفجار نیز تأیید شد. انفجار دوم در نزدیکی هتلی در فرودگاه اتفاق افتاد، نیرو‌های آمریکایی و انگلیسی از این هتل استفاده می‌کردند.

پس از این حملات انتحاری آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل در پیامی اعلام کرد: ما این حادثه تروریستی را به شدت محکوم می‌کنیم و خواهان ارسال کمک‌های اضطراری به تمامی نقاط کشور افغانستان هستیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار