عربشاهی: فوتبال کشورمان در اختیار ۷ دلال است

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس درباره عملکرد سرخپوشان در فصل نقل و انتقالات توضیحاتی را بیان کرد.

ضیا عربشاهی پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در گفت و گو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت نقل و انتقالاتی سرخپوشان اظهار کرد: بازیکنان جدیدی به پرسپولیس آمدند و تغییر و تحولات عمده در این تیم صورت گرفته است. البته خط دفاع مشکل اصلی سرخپوشان است.

عربشاهی درباره نقش دلالان در بازار نقل و انتقالات گفت: متاسفانه  فوتبال ما در اختیار ۷ دلال است و آن‌ها خیلی راحت تعداد زیادی مربی و بازیکن را جا به جا می‌کنند و اعداد و ارقام را بالا و پایین می‌برند. علاوه بر این، یکسری از مدیران هستند که عکس با لباس و شورت فوتبالی ندارند، اما تعداد زیادی بازیکن و مربی زیر نظر آنها جابه جا می‌شوند.

کادر فنی پرسپولیس باید از جوانان بیشتر استفاده کند 

او افزود: برای من جای تعجب دارد که چرا کادر فنی تیم پرسپولیس از داشته‌های خود در تیم جوانان استفاده نمی‌کند و پول‌های هنگفتی برای جذب بازیکن می‌دهد. به  بازیکنان جوان باید بها داده شود تا بتوانند توانایی خود را نشان دهند.

عربشاهی گفت: متاسفانه کادر فنی پرسپولیس فصل گذشته، عبدی را با ترس و لرز بازی می‌داد. این بازیکن هر زمان که وارد زمین مسابقه می‌شد، بازی را برای پرسپولیس در می‌آورد. به نظرم در این شرایط سخت برای جذب بازیکن نباید بدون دلیل هزینه کرد.

پیشکسوت پرسپولیس درباره بازی سرخپوشان برابر استقلال تاجیکستان در لیگ قهرمانان آسیا اظهار کرد: بازی با استقلال تاجیکستان سخت است، زیرا تغییر و تحولات زیادی در تیم پرسپولیس رخ داده است. دفاع وسط و عمق دفاع مشکل سرخپوشان است. تیم پرسپولیس به پلی میکر‌های خوبی همانند بشار رسن و سروش رفیعی نیاز دارد. رضا اسدی، کمال کامیابی نیا و میلاد سرلک هافبک دفاعی هستند و معلوم نیست کادر فنی چگونه می‌خواهد از این بازیکنان استفاده کند.

هواداران  نباید از بازیکنان جدا شده دلخور شوند 

او افزود: زمانی که من بازی می‌کنم از کشور‌های عربی پیشنهاد داشتم، اما قبول نکردم. تیم دورتموند ۶ ماه بعد برای جذب من اقدام کرد، اما من به این پیشنهاد پاسخ منفی دادم و خیلی از این اتفاق سرافکنده هستم. به خانواده ام پشت کردم. از بازیکنان جدا شده نباید خرده بگیریم، چون تیم‌های عربی خوب پول می دهند و آن‌ها تصمیم گرفتند که به این تیم‌ها بروند. تعصب به تیم و آینده فوتبالی موضوعات متفاوتی هستند. هواداران باید شرایط بازیکنان جدا شده را درک کنند. بازیکنان تا زمانی که در پرسپولیس هستند با جان و دل بازی می‌کنند و چیزی کم نمی‌گذارند.

او درباره عملکرد سپاهان در نقل و انتقالات اظهار کرد: تیم سپاهان امسال بازیکنان خوبی جذب کرده است. این تیم اصفهانی می‌تواند مانند فصل گذشته برای پرسپولیس خطر ساز شود. تیم سپاهان مهمترین رقیب پرسپولیس در راه قهرمانی است.

سپاهان خطرناک تر شده است 

پیشکسوت پرسپولیس گفت: کادر فنی پرسپولیس باید تدابیری در نظر بگیرد تا در فصل آینده با مشکل مواجه نشود، زیرا سرخپوشان سال سختی پیش رو دارند. تیم سپاهان بیشتر از فصل گذشته هزینه کرده و خطرناک‌تر شده است. امیدوارم پرسپولیس با جدایی برخی از بازیکنان لطمه نبیند و با ورود بازیکنان جدید بتواند بار دیگر قهرمانی را به هواداران هدیه دهد.

عربشاهی درباره وضعیت تیم ملی فوتبال اظهار کرد: خیلی خوشحالم که بازی‌های تیم ملی برای مسابقات مقدماتی جام جهانی در کشورمان برگزار می‌شود. از همان ابتدا هم حق ما بود که میزبانی داشته باشیم و خوشبختانه این اتفاق رخ داد. امیدوارم که تیم ملی با بازیکنان داخلی و لژیونر‌ها بتواند در بازی‌های پیش رو به موفقیت دست یابد و جواز حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را کسب کند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار