تا پایان سال؛

کارخانه صنایع تبدیلی سیب زمینی در شهرستان بهار به بهره برداری می‌رسد

معاون وزیر اقتصاد از بهره برداری کارخانه صنایع تبدیلی سیب زمینی شهرستان بهار تا پایان سال با سرمایه گذاری خارجی و داخلی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سید علی محمد موسوی، معاون وزیر اقتصاد در بازدید از کارخانه در حال ساخت صنایع تبدیلی سیب زمینی شهرستان بهار گفت: سرمایه گذار خارجی فراهم است و مشکلات کوچکی در انتقال ارز و واردات ماشین آلات وجود دارد که با هماهنگی‌های مقامات استانی و بانک مرکزی و وزارت صنایع امیدواریم مشکل رفع و تا پایان سال طرح آغاز به کار کند.

این کارخانه با سرمایه گذاری خارجی ۱۰ میلیون یورو و سرمایه گذاری داخلی ۵۰ میلیارد تومان در زمینی به مساحت ۲۰ هزار متر مربع با ۸ هزار و ۵۰۰ متر زیر بنا در حال ساخت است.

این «مجتمع صنایع فرنج فرایز فردای همیشه بهار» به عنوان صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات خام با ظرفیت اشتغال ۱۱۰ نفر به‌صورت مستقیم و جذب ۷۰ هزار تن محصولات سیب زمینی خام و ۳۰ هزار تن خروجی محصول نهایی را خواهد داشت.

معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل سرمایه گذاری و کمک‌های اقتصادی در ادامه سفر خود به استان همدان، درکارگروه امور اقتصادی وتولیدی شهرستان کبودرآهنگ حضور یافت.

موسوی در این نشست گفت: باید همه اطلاعات، نقاط قوت محل مستعد سرمایه گذاری در سایت‌های سرمایه گذاری بارگذاری شود تا سرمایه گذاران با آن‌ها آشنا شوند.

او تاکید کرد: در این شهرستان باید در حوزه مزیت‌ها مانند صنایع تبدیلی و گردشگری سرمایه گذاری شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان گفت: همدان یکی از استان‌های پیشرو در سرمایه گذاری خارجی است و ۳ سرمایه گذار خارجی در شهرستان کبودراهنگ سرمایه گذاری کرده است و زمینه سرمایه گذاری در بخش‌های توریست و صنعت و معدن و کشاورزی هم مهیاست.

نماینده مردم شهرستان‌های بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی هم گفت: شهرستان کبودرآهنگ در زمینه‌های صنعت، کشاورزی، انرژی، گردشگری و صنایع دستی نظیر فرش مهربان دارای ظرفیت‌های مناسبی است و باید سرمایه گذاری جذب شود.

او افزود: در این شهرستان دو ناحیه صنعتی خالی مانده و نیازمند نگاه ویژه است.

فرماندار شهرستان کبودرآهنگ گفت: این شهرستان با داشتن زیرساخت‌های مناسب در حوزه راه، برق، آب، نیروی کار و جاذبه‌های گردشگری قابلیت بسیار خوبی برای سرمایه گذاری دارد ودر زمینه اشتغال سال گذشته بیش از ۲۶۰۰ نفر و در ۵ ماه نخست ۱۴۰۰ بیش از ۸۰۰ نفر ثبت سامانه شدند.

معاون وزیر اقتصاد در ادامه سفر خود به شهرستان کبودرآهنگ از تالاب و ناحیه صنعتی و نیروگاه خورشیدی و آب معدنی روستای اقبلاق ابلاغ بخش شیرین سو هم دیدن کرد.
انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.