اعتراضات مردمی در آمریکا به تصویب لایحه محدودیت انتخاباتی

امروز ۵۰ هزار آمریکایی در اعتراض به لایحه محدودیت انتخاباتی به خیابان‌ها می‌آیند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، معترضان آمریکایی امروز (شنبه) در شهر‌های آمریکا راهپیمایی خواهند کرد. این راهپیمایی در اعتراض به تصویب لایحه جنجالی «محدودیت‌های انتخاباتی» در سالگرد «راهپیمایی به سوی واشنگتن» صورت می‌گیرد.

در وبسایت این کمپین عنوان شده است: «سال ۱۹۶۳ صد‌ها هزار نفر به واشنگتن دی سی آمدند تا برای حقوق شهروندی خود راهپیمایی کنند. روز ۲۸ ماه اوت نیز در ۵۸ اُمین سالگرد این رخداد، ما مجددا راهپیمایی خواهیم کرد.»

پس از شکست ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا، قانون‌گذاران جمهوری‌خواه تصویب لایحه اعمال محدودیت بر رای دهی را در دستور کار خود قرار دادند. اکنون پس از گذشت مدت‌ها، جمهوری‌خواهان توانستند لایحه مورد نظر را تصویب کنند.

طبق این لایحه استفاده از صندوق‌های سیار و مراکز بیست و چهار ساعته رأی گیری ممنوع است. علاوه بر آن، این لایحه نظارت حزبی بر صندوق‌ها را افزایش داده و افراد را ملزم به ثبت درخواست پیش از ارسال برگه رأی می‌کند.

بایدن پیش‌تر این لایحه را یک تجاوز آشکار خوانده و گفته بود این تلاشی برای سرکوب حق رای مردم در آمریکا و انتخابات آزاد است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار