وزیر خارجه عراق: دیدارهای عربستان و ایران ادامه دارد

فؤاد حسین اعلام کرد دیدارهای عربستان و ایران تا رسیدن به نتیجه ادامه خواهد داشت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از آر تی، فؤاد حسین، وزیر خارجه عراق اعلام کرد عراق میزبان دیدار‌های پیشین میان عربستان و ایران بود و این دیدار‌ها ادامه دارد.

او در ادامه افزود: معروف است دیدارهای عربستان و ایران ادامه دار است و در عراق آغاز شد. آنچه ما متوجه شدیم از طرفین این است که آنها تمایل دارند  به نتایجی مثبت برای حل مشکلات بر زمین مانده و موجود میان دو طرف دست یابند.

وزیر خارجه عراق همچنین گفت: عراق پیوسته میانجی کشورهای مختلف بوده و نقشی دیپلماتیک را در خلال این مرحله بازی می کند و دارای روابطی مثبت با تمامی کشورهای همسایه است.

برهم صالح، رئیس جمهور عراق همچنین اعلام کرد: بغداد میزبان بیش از یک دور مذاکره میان عربستان و ایران در خلال دوره گذشته بوده است. او گفت: اجلاس بغداد بر آینده منطقه تاثیر خواهد گذاشت

گفتنی است پیشتر «سعید خطیب زاده» سخنگوی وزارت خارجه کشورمان اعلام کرده بود تهران آماده مذاکره با عربستان در هر سطحی است و کشورها منطقه نتیجه این مذاکرات را مشاهده خواهند کرد.

همچنین شایان ذکر است اجلاس بغداد امروز (شنبه) بعد از رسیدن هیئت‌های دعوت شده و با سخنرانی «مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر عراق شروع شد. نخست‌وزیر عراق در ابتدای سخنرانی خود ضمن تشکر از حضور کشور‌ها گفت: شرکت کشور‌های مختلف در کنفرانس بغداد پیام حمایت و همبستگی برای عراق است. عراق حاضر نیست به عنوان سکوی حمله به همسایگان خود عمل کند. ما نمی‌خواهیم از سرزمینمان برای حل‌وفصل درگیری‌ها استفاده شود.

وی افزود: از بین بردن سازمان تروریستی داعش یک پیروزی برای مردم کل منطقه و کل بشریت است. عراق برای بازگرداندن اکثریت آوارگان به شهر‌های خود گامی بلندی برداشته است. امیدواریم کنفرانس بغداد محلی برای رسیدن به خواسته‌های مردم منطقه باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار