وزیر پیشین دفاع:

صادرات دفاعی کشور سال گذشته به دو برابر رسید/ امروز با بیش از ۴۲ کشور رابطه خوب صادراتی داریم

امیر حاتمی گفت: ما امروز با بیش از ۴۲ کشور رابطه خوب صادراتی داریم و پهپاد‌های ما مورد استقبال سایر کشور‌ها است.

به گزارش خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر سابق دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح امروز یکشنبه در آیین تکریم و معارفه وزیران سابق و جدید وزارت دفاع با تبریک به وزیر جدید دفاع اظهار کرد: نزدیک‌ترین راه به خدا راه امام حسین (ع) است، به همین دلیل هم از خداوند متعال طلب می‌کنیم که محبت او را در دل ما را بیشتر از گذشته افزایش دهد.

وی ادامه داد: با توجه به شایستگی‌های زیادی که امیر آشتیانی دارد و آشنایی عمیق به مسائل راهبردی و اولویت‌دار نیرو‌های مسلح و کمک و همکاری که همه با او خواهند داشت، بسیار امیدوارم که برگ زرین دیگری به کارنامه درخشان او افزوده خواهد شد.

وزیر سابق دفاع گفت: از همه دوستانی که کمک کردند صمیمانه تشکر می‌کنم. اگر کاری انجام شده کار همه است و ما هم شریک کوچکی در این کار بودیم. در همه جا شاهد زحمات و تلاش همه دوستان و لطف برکت خداوند بودیم.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در سال‌های اخیر اظهار کرد: هر گوشه که نگاه کنیم می‌بینیم که کار بزرگی انجام شده است در حوزه رزم زمینی ۳۰۰ دستاورد جدید داشتیم. در حوزه موشکی و موشک‌های کروز کار‌های بسیار افتخار آمیز انجام شد. در حوزه پدافند هوایی که آرزوی قلبی من بود، دستاورد‌های خوبی داشتیم و دست‌مان پر است. در جنگ الکترونیک، ارتباطات وضع بسیار خوبی داریم حرکت موثری دوستان انجام دادند. در حوزه دریایی زیرسطحی، سطحی شناور‌های تندرو و تجهیز آن‌ها اتفاقات خوبی افتاد.

سرتیپ حاتمی ادامه داد: چهار سال گذشته دوره حیات حوزه رزم هوایی بود و اتفاقات خوبی در حوزه هواپیما‌های آموزشی و پهپاد‌ها به وقوع پیوست. در حوزه پشتیبانی از محور مقاومت و با تلاش رزمندگان این جبهه و حمایت‌های صورت گرفته امروز شاهد ارتقای توان دفاعی این جبهه هستیم.

وی با اشاره به دیپلماسی دفاعی و صادرات محصولات دفاعی گفت: سال ۹۹ دو برابر سال ۹۸ صادرات دفاعی داشتیم و این علی رغم همه دشمنی‌ها بدست آمده است. ما امروز با بیش از ۴۲ کشور رابطه خوب صادراتی داریم و پهپاد‌های ما مورد استقبال سایر کشور‌ها است.

وزیر پیشین دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح گفت: شهادت می‌دهم که اغلب دوستان ما با تمام ظرفیت و گاهی بیش از ظرفیت تلاش کردند که از همه فرماندهان نیرو‌های مسلح و در صدر همه از فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای که با حمایت‌ها و راهنمایی‌های ایشان در مسیر همراه ما بود قدردانی می‌کنم.

سرتیپ حاتمی ادامه داد: از صمیم قلب از همه کسانی که با هم کار کردیم چه در درون وزارت دفاع و چه بیرون از وزارت دفاع حلالیت می‌طلبم نه به این خاطر که واقعاً جایی کوتاهی کرده باشم و تعمداً حقی را ضایع کرده باشم یا بی احترامی کرده باشم.

در حال تکمیل...

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار