بهره‌برداری از ۵۵ طرح عمرانی و صنعتی در استان فارس

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: همزمان با گرامیداشت هفته دولت ۵۵ طرح عمرانی و صنعتی با اعتباری افزون بر۱۴۶۰میلیارد ریال در شهرک‌های صنعتی فارس افتتاح می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، احد فتوحی مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در حاشیه بهره برداری از طرح نیروگاه برق مولد مقیاس کوچک در شهرک صنعتی بزرگ شیراز که با حضور استاندار فارس برگزار شد، افزود: در هفته دولت امسال ۵۵ طرح عمرانی و صنعتی در شهرک‌های صنعتی سراسر استان با اعتبار هزار و۴۶۰ میلیارد ریال به بهره برداری می‌رسند.

او افزود: از این تعداد ۴۰طرح مربوط به بخش عمرانی و زیرساختی شهرک‌های صنعتی و ۱۵ طرح نیز مربوط به افتتاح واحد ها‌ی تولیدی و کارخانجات صنعتی است که با بهره برداری از آن‌ها برای ۲۲۰ نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

فتوحی بهره برداری از دو نیروگاه گازی مولد کوچک مقیاس برق در شهرک‌های صنعتی بزرگ شیراز و قیروکارزین به ظرفیت جمعا ۱۰ مگاوات و یک نیروگاه برق خورشیدی به ظرفیت ۵۰۰ کیلووات، سه واحد بسته بندی مواد غذایی و خشکبار، یک واحد سردخانه، دو واحد تولید بتن آماده، واحد تولید تجهیزات پزشکی، زغال آماده، انواع سس غذایی، صنایع چوب، تولید سبد میوه و انواع نوشیدنی‌ها را از مهمترین طرح‌های تولیدی و صنعتی اعلام کرد که با سرمایه گذاری جمعا۱۰۰میلیارد ریال توسط بخش خصوصی به مرحله بهره برداری رسیده اند.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس همچنین از مهمترین طرح‌های عمرانی و زیرساختی را اجرای شبکه داخلی گاز در شهرک‌های صنعتی کوهچنار و تنگ حنا، طرح‌های زیرسازی، روسازی و آسفالت در شهرک‌های صنعتی آباده داراب، زرین دشت، کوثر جهرم، رستم، سروستان ۲، فراشبند و بزرگ شیراز، احداث شبکه روشنایی در شهرک‌های صنعتی فیروزآباد، اقلید ۱، تکمیل شبکه داخلی فشار متوسط برق شهرک صنعتی نی ریز و شبکه داخلی ۲۰ کیلو ولت شهرک صنعتی شیراز، شبکه توزیع آب شهرک صنعتی ارسنجان، شبکه فاضلاب شهرک صنعتی لار و پاسارگاد، مخزن آب شهرک صنعتی فسا، تکمیل خط انتقال آب شهرک صنعتی سروستان و... اعلام کرد و گفت:این طرح‌ها در مجموع با اعتبار ۴۶۰ میلیارد ریالی شرکت شهرک‌های صنعتی فارس و در راستای توسعه و تکمیل زیرساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی استان اجرا شده است.

بر اساس این گزارش، امروز و با حضور استاندار فارس نیروگاه برق کوچک مقیاس برق رعد فرازان فارس با ظرفیت تولید ۵ مگاوات برق در شهرک صنعتی بزرگ شیراز به بهره برداری رسید.

نیروگاه که با سرمایه گذاری ۴۰۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی راه اندازی شده برای ده نفر اشتغال ایجاد کرده است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار