خامسیان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

استفاده از جوان بی‌تجربه مضر است/ جوان‌گرایی از بدنه میانی کشور آغاز شود

فعال رسانه‌ای اصلاح‌طلب درباره جوان‌گرایی در سطوح میانی و عالی کشور توضیحاتی ارائه داد.

علیرضا خامسیان فعال رسانه‌ای اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره جوان‌گرایی در سطوح مختلف مدیریتی کشور گفت: یکی از توصیه‌های مقام معظم رهبری استفاده از نخبگان بود که ایشان تاکید کردند بدون توجه به جایگاه سیاسی از نخبگان استفاده شود که به زعم بنده در چینش کابینه از این ظرفیت استفاده نشده است.

وی ادامه داد: رهبری در صحبت‌های خود بحث جوان گرایی در بدنه دولت را مطرح کردند که البته این مورد ناهی آن نیست که در سطح وزارت و یا مدیریت کلان کشور از جوانان استفاده نشود. جوانی که کارآزموده باشد و دارای تجربه حتما باید از او در مدیریت کلان کشور استفاده کرد، اما جوان نخبه‌ای که تجربه مدیریت در سطح کلان کشور را ندارد و در بدنه میانی دستگاه‌های اجرایی قرار نداشته باعث می‌شود تا نتواند سکان اداره یک وزارتخانه را به درستی در دست بگیرد.

این فعال رسانه‌ای اصلاح‌طلب ادامه داد: در دولت آقای روحانی، آقای آذری جهرمی در بدنه مدیریتی کشور وجود داشتند و تجارب زیادی را سطوح مختلف مدیریتی را در عین جوانی کسب کردند و پله پله به وزارت رسیدند، اما جوانان کابینه سیزدهم چه میزان در بخشی که سکان‌دار شده‌اند تجربه مدیریتی دارند و متاسفانه می‌بینیم برخی افرادی که تجربه آنچنانی ندارند اکنون در مناصب کلان کشور قرار گرفتند که البته این یک ایراد است چرا که از این جوانان در بدنه میانی استفاده نشده و حالا او را بدون تجربه وزیر می‌کنند و نمی‌توان وزارتخانه‌های حساس اقتصادی را بدست جوانانی سپرد که تجربه ندارند.

خامسیان افزود: مسئولین ما باید راه را برای حضور جوانان در سطوح میانی بازکنند تا یک جوان نخبه پله پله و با کسب تجربه بتواند در سطوح عالی مدیریتی بدرخشد و باتجربه خود کار‌ها را پیش ببرد و این انسداد متاسفانه زمان زیادی است که وجود دارد و حالا با این مشکل مواجه هستیم. ما می‌بینیم که مسئولینی داریم که در سطوح میانی رشد کرده و حالا توانستند در مدیریت کلان نیز خود را مطرح کنند. قرار دادن افرادی در سطح وزارتخانه‌ها که صرفا در فضای مجازی کارشناس بوده‌اند و سابقه مدیریتی حتی در سطوح میانی را هم نداشتند خطایی مشخص است حتی به بهانه جوان‌گرایی!

علیرضا خامسیان در پایان گفت:‌ ای کاش در کابینه دولت سیزدهم از جوانانی استفاده می‌شد که دارای تجربه و مدیریت در سطوح میانی بودند. کابینه فعلی دولت شاید در کم تر از ۶ ماه دچار تغییر شود و این به اعتماد مردم لطمه می‌زند. البته این را نمی‌گویم که از جوانان استفاده نکرد، بلکه می‌گویم از جوانی که تجربه دارد استفاده کنیم. بعضی دوستانی که الان هستند حتی دوران مدیرکلی هم نداشتند و این برای کشور مضر است که از مدیران جوان بیتجربه استفاده شود.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شلغم دستیار
۲۲:۵۹ ۱۰ شهريور ۱۴۰۰
باشه عزیزم یه حزب دیگه درست نکن فقط بگو چند تست مختلف از جوانان استخدامی بگیرند تمام!
آخرین اخبار