بازیکنان کلیدی سوریه از نگاه AFC

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) با انتشار گزارشی به معرفی تیم ملی سوریه پرداخت.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا در ادامه معرفی تیم‌های حاضر در دور نهایی مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در قاره کهن، سراغ تیم ملی سوریه یکی از حریفان تیم ملی فوتبال کشورمان در گروه A رفت.

این سایت در گزارش خود آورده است، برای سوریه راهیابی به جام جهانی رویایی است که در گذشته به آن خیلی نزدیک شد، اما تاکنون موفقیتی به دست نیاورده است.

سوریه در طول رقابت‌های دور اول و دوم مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با ۳ مربی کار کرد. ابتدا فجر ابراهیم هدایت این تیم را بر عهده داشت، سپس در ژوئن ۲۰۲۱ نبیل معلول تونسی هدایت سوریه را در دست گرفت، اما فشار‌های خارج از زمین موفقیت سوریه در راه رسیدن به دور سوم را تحت‌الشعاع قرار داد و فدراسیون فوتبال این کشور نذار محروس را به عنوان سرمربی خود انتخاب کرد.

سوابق

سوریه تا کنون نتوانسته است به دور نهایی جام جهانی فوتبال راه پیدا کند. آن‌ها در رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۱۹۸۶ تا آستانه کسب جواز حضور در مرحله نهایی پیش رفتند، اما در مرحله پلی آف برابر عراق شکست خوردند و ناکام ماندند.

بازیکنان کلیدی

این گزارش در بخش دیگری به معرفی بازیکنان کلیدی سوریه پرداخت و از عمر خریبین، عمر السوما و ابراهیم عالمه به عنوان بازیکنان کلیدی این تیم عربی نام برد.

عمر خریبین
یکی از مهمترین موضوعات بازی‌های مقدماتی سوریه غیبت عمر خریبین ستاره این تیم بود. این بازیکن ۲۷ ساله از سوی ابراهیم و معلول کنار گذاشته شد و آخرین بازی او برای تیم ملی کشور است به اکتبر سال ۲۰۱۹ برمی‌گردد، اما با روی کار آمدن محروس مرد سال ۲۰۱۷ آسیا یک بار دیگر به تیم ملی کشورش بازگشت و با توجه به مصدومیت عمر سوما بازگشت او در زمان بسیار خوبی اتفاق افتاد.

عمر السوما

هیچ بازیکنی به اندازه عمر السوما در رقابت‌های انتخابی جام جهانی به سوریه کمک نکرده است. این بازیکن ۳۲ ساله هفت گل برای تیم ملی کشورش به ثمر رسانده است و در حقیقت در رقابت‌های انتخابی این دوره فقط چهار بازیکن، بیشتر از او گل زده اند.

برجسته‌ترین گلزن سوریه در دهه گذشته و مهاجم الاهلی عربستان در درخشش سوریه در رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ مهره کلیدی تیم بود و قصد دارد در مسابقاتی که ممکن است آخرین رقابت‌های انتخابی جام جهانی برای باشد تاثیر خود را بگذارد.

ابراهیم عالمه

در حالی که خریبین و السوما در خط حمله، سوریه را به پیش می‌برند ابراهیم عالمه در درون دروازه وظیفه حراست از دروازه این تیم را در برابر حملات رقبا برعهده دارد.

چالش گروه

در پایان این گزارش از ایران و کره جنوبی به عنوان بزرگ‌ترین موانع بر سر راه سوریه نام برده شده است.

یکی از دلایل موفقیت سوریه در رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ نتایجی بود که آن‌ها در برابر ۲ تیم برتر گروه به دست آوردند. این تیم از چهار بازی برابر کره جنوبی و ایران ۳ امتیاز به دست آورد و حالا این دو تیم بزرگ‌ترین موانع بر سر راه سوریه خواهند بود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار