بی‌ثباتی قیمت در بازار وسایل کشاورزی

رئیس اتحادیه فروشندگان ادوات کشاورزی اصفهان گفت: ۶۰ درصد از بازار ادوات کشاورزی در اختیار محصولات خارجی قرار دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، هوشنگ صیرفیان پور رئیس اتحادیه فروشندگان ادوات و نهاده‌های کشاورزی اصفهان  با اشاره به بی‌ثباتی قیمت وسایل و ادوات کشاورزی گفت: نزدیک به ۶۰ درصد از بازار ادوات و وسایل کشاورزی را اجناس و وسایل وارداتی تشکیل می‌دهند که برای واردات آن به ارز نیاز است و طبیعی است با نوسانات ارز، قیمت این وسایل نیز کم و زیاد می‌شود.

وی  افزود:  در زمینه وسایل و ادوات کشاورزی کمبودی نداریم و تقریبا ۸۰ درصد و حتی بیشتر از وسایلی که وارداتی هستند، مشابه داخلی نیز دارند که کیفیت خوبی هم داشته و توانایی رقابت با موارد مشابه خارجی را دارند؛ اگر بر روی تولید این محصولات تمرکز و توجه بیشتری شود نه تنها آسیبی به بازار نخواهد رسید بلکه حرکت و قدم خوبی در زمینه اشتغال‌زایی و رونق تولید خواهد بود.

رئیس اتحادیه فروشندگان ادوات و نهاده‌های کشاورزی اصفهان بیان کرد: اما به هر صورت وسایل تولید داخل نیز در نوسانات ارزی، پابه‌پای محصولات خارجی با افزایش قیمت همراه هستند و دلیل آن هم خارجی بودن برخی لوازم و وسایل اولیه این ادوات عنوان می‌شود.

وی درباره وضعیت سموم کشاورزی بیان کرد: سموم کشاورزی نیز وضعیت مشابهی با ادوات دارند و کشاورز در این میان از بی‌ثباتی قیمت هر دو مورد رنج می‌برد با این تفاوت که یک کشاورز ممکن است در کل سال‌های کار خود یک یا نهایتا دو بار یک وسیله‌ای مثل موتور آب را خریداری کند، اما برای کشت وکار خود لازم دارد سالیانه ۲ بار سم تهیه کند.

صیرفیان‌پور با گلایه از مشکلات مالیاتی گفت: متاسفانه مالیات‌های سنگین و قوانین سخت، شرایط سختی را برای فروشندگان ادوات و نهاده‌های کشاورزی رقم زده که در بعضی موارد افراد، همچنان درگیر کار‌های مالیاتی سال‌های قبل است و اگر واحدی از صنف ما به تغییر شغل روی آورده به علت گرانی یا نبود بازار و ... نبوده بلکه تنها دلیل آن مشکلات مالیاتی است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.