کرونا و زنگ خطر آسیب به سلامت روانی جامعه

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: بیماری کرونا بر سلامت روان افراد جامعه تاثیرات جبران ناپذیری میگذارد که نیازمند کنترل و پیشگیری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،  خجسته پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان در جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان ضمن اشاره به تاثیر بیماری کرونا بر روان افراد جامعه گفت: جلسات روانشناسی و روانکاوی برای مقابله با آسیب‌های روانی ناشی از بیماری کرونا برگزار می‌شود و علاوه بر آن خانواده‌ها نیز باید در جهت کاهش این آسیب مراقبت‌های لازم را انجام دهند.

معاون استاندار سمنان ابراز داشت: بر اساس گزارش‌های ارائه شده میزان خودکشی‌ها در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ افزایش یافت و این نشان دهنده آن است که باید این موضوع با حساسیت بیشتری مورد توجه قرار گیرد.

او ضمن بیان اینکه اقداماتی در جهت علت یابی خودکشی‌ها صورت میگیرد افزود: برخورد‌های لازم با عللی که امکان برخورد و کنترل دارد، انجام می‌شود.

معاون استاندار سمنان با اشاره به طرح تقسیم کار ملی در جهت مقابله با آسیب‌های اجتماعی گفت: در این طرح آسیب‌های اجتماعی شناسایی و برای مقابله با هر آسیب اجتماعی یک دستگاه متولی و چند دستگاه همکار معرفی شده که ذیل کارگروه اجتماعی گروه‌های کاری را تشکیل می‌دهند و نتیجه را در کاگروه فرهنگی اجتماعی استان مطرح می‌کنند.

به گفته خجسته پور طی بررسی‌های انجام شده یکی از راه‌هایی که منجبر به خودکشی موفق می‌شو. د، استفاده از قرص برنج است که تاکید شد گشت مشترک جهادکشاورزی سازمان صمت و دانشگاه علوم پزشکی تشکیل دهند تا نظارت شود و با فروشندگان این محصول نیز برخورد جدی خواهد شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.