صدر اعظم آلمان: مذاکره با طالبان به معنای به رسمیت شناختن آن نیست

آنگلا مرکل در اظهاراتی درباره تحولات افغاستان اعلام کرد که مذاکره با طالبان به معنی به رسمیت شناختن این گروه نیست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان در اظهاراتی درباره تحولات اخیر افغانستان و تخلیه مردم از این کشور گفت: «ما نسبت به کارکنان محلی افغان خود را موظف می‌دانیم و در مورد موضوع حضور خود در کابل با دیگر کشور‌های اروپایی بحث و تبادل نظر می‌کنیم.»

مرکل در ادامه افزود: «ما برای مذاکره با طالبان با فرانسه، هلند، انگلیس و ایتالیا در تماس هستیم.»

او در انتها خاطرنشان کرد که مذاکره با طالبان به معنای به رسمیت شناختن این گروه نیست.

چندی پیش نیز «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان اعلام کرده بود: حتی پس از خروج نیروهایمان از افغانستان نیز به شهروندان افغان کمک خواهیم کرد و از حمایت آن‌ها دست بر نمی‌داریم.

مرکل همچنین ادعا کرده بود که با خروج نیرو‌های ناتو از خاک افغانستان، این کشور می‌تواند به سرزمین تروریست‌ها تبدیل شود. او همچنین افزود به منظور حفظ دستاورد‌های کسب شده بهتر است گفتگو‌ها با طالبان ادامه پیدا کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۷:۴۷ ۰۹ شهريور ۱۴۰۰
بنظرمان ایبار آلمان و فرانسه می خواهند حمله کنند به افغانستان و افغانستان را چپاولگری کنند برای همین است که افغانستان هر حکومتی غیر از حکومتهای دزد غارتگر دستنشانده های خودشان روی کار بیاید به رسمیت نمی شناسند طالبان امویان با انگلیس ها اومدن روی کار اینها اعتراض بهش دارن که چرا با ما ساختوپاخت نکردی طالبان مجبورش می کنند که به همه غربیها باج دهد تا به رسمیت بشناسنش برای غربیها فقط به فقط مادیات مهم است نه ادیان و مذاهب مختلف با ریش و بی ریش هر حکومتی بیشتر باج و خراج سالیانشون رو بدهد به رسمیت می شناسنش خواه تروریستی باشند خواه نباشند . افتااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد .
آخرین اخبار