برداشت پسته در تایباد آغاز شد

برداشت پسته از سه هزار و ۳۰۰ هکتار از باغ‌های بارور شهرستان مرزی تایباد، در شرق خراسان رضوی آغاز شد و تا پایان شهریور ماه ادامه دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  جواد اعتضادی مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: به رغم خشکسالی سال زراعی جدید، باغ‌های پسته این شهرستان امسال باروری مطلوبی دارند که انتظار می‌رود میانگین تولید این محصول در هر هکتار به ۹۰۰ کیلوگرم پسته خشک برسد.

او با بیان این که تایباد امسال ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار باغ غیر بارور پسته دارد افزود: پیش بینی می‌شود امسال ۲ هزار و ۷۰۰ تن پسته خشک در این شهرستان برداشت و روانه بازار‌های مصرف شود.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد مهمترین گونه‌های پسته شهرستان تایباد را فندقی، اوحدی، احمدآقایی، اکبری، کله قوچی و بادامی سفید برشمرد و ادامه داد: این محصول اقتصادی توانسته در مرحله برداشت در هر هکتار ۲۵ نفر - روز را در این منطقه به کار بگیرد.

اعتضادی بیان کرد: باغ‌های پسته به صورت پراکنده در سطح شهرستان قرار دارند و این گونه باغی در این منطقه ۴۵۰ خانوار بهره بردار دارد.

او با اشاره به مبارزه با آفات و بیماری‌های پسته در تایباد تصریح کرد: امسال در ۸۰ درصد از باغ‌های پسته این شهرستان با آفات و بیماری‌ها مبارزه شده است.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد تاکید کرد: ۹۵ درصد پسته تولیدی این شهرستان به شهرستان‌های همجوار ارسال می‌شود و در حال حاضر سه واحد ترمینال ضبط پسته در این شهرستان فعال است.

اعتضادی اظهار کرد: امسال با هدف صرفه جویی در منابع آبی، هزار و ۵۰۰ هکتار از باغ‌های این شهرستان به روش‌های نوین آبیاری مجهز شده است.

انتهای پیام//ا.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار