اجرای ۶۰۰ کیلومتر فیبرنوری در چهارمحال و بختیاری

مدیرعامل منطقه مخابراتی چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون ۶۰۰ کیلومتر فیبرنوری در شهر‌ها و یک هزار و ۸۰۰ کیلومتر در مناطق روستایی استان اجرا شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، هومان محمودی مدیرعامل منطقه مخابراتی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در حال حاضر ۳۲ هزار مشترک مخابراتی در استان با استفاده از ساختار‌های مختلف شبکه به اینترنت فیبرنوری متصل شده‌اند و طول فیبر نوری اجرا شده در استان بیش از سه هزار و ۴۰۰ کیلومتر است.

او افزود: تاکنون ۶۰۰ کیلومتر فیبر نوری در شهر‌ها و یک هزار و ۸۰۰ کیلومتر در مناطق روستایی استان اجرا شده است و طول فیبر نوری ایجاد شده بین‌شهری نیز به یک هزار کیلومتر می‌رسد.


بیشتر بخوانید


محمودی اضافه کرد: بیشترین تعداد مشترکین فیبر نوری متعلق به شهرستان‌های شهرکرد، لردگان و بروجن و آمار مشترکین این شهرستان‌ها به ترتیب ۱۵ هزار، هفت هزار و ۵۰۰ و هفت هزار است.

او اظهار داشت: به منظور توسعه خدمات مخابراتی در مرکز چهارمحال و بختیاری از ابتدای شهریورماه امسال عملیات برگردان سیستم منطقه گودال چشمه شهرکرد بر بستر فیبر نوری آغاز شده است که مرحله دوم این عملیات تا نیمه این ماه به پایان خواهد رسید و در نتیجه آن یک هزار و ۱۱۰ مشترک این منطقه از خدمات ارتباط بر بستر فیبر نوری بهره‌مند می‌شوند.

محمودی تصریح کرد: اعتبار در نظر گرفته شده برای برگردان سیستم منطقه گودال چشمه شهرکرد ۱۵ میلیارد ریال است.

او ادامه داد: اجرای ۲۴ کیلومتر فیبر نوری در مناطق کمتر برخوردار بخش میانکوه شهرستان اردل نیز با اعتباری افزون بر ۲۶۴ میلیارد ریال به پایان رسیده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار