شکست مذاکرات صلح/ پنجشیر در آستانه جنگ قرار گرفت

رئیس کمیسیون ارشاد و دعوت گروه طالبان از شکست مذاکرات با جبهه مقاومت پنجشیر به رهبری احمدمسعود خبر داد و گفت که نیرو‌های طالبان در اطراف این استان مستقر شده اند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، امیرخان متقی اعلام کرد که مذاکره با جبهه پنجشیر نتیجه نداده است و آنها آماده عملیات نظامی شده و از مردم پنجشیر نیز می خواهند که اجازه ندهند پنجشیر جفرافیای یک جنگ دیگر در این کشور شود.

متقی گفته است که گروه طالبان تمام مقامات محلی پنجشیر را از خود این استان تعیین کرده و مردم پنجشیر نباید اجازه دهند تعداد افرادی که خواهان جنگ هستند این استان را ناآرام سازند.

اما احمد مسعود فرمانده جبهه مقاومت در پنجشیر تاکنون در این باره واکنش نشان نداده است.

مسعود روز قبل گفته بود که حمله شبانه طالبان به پنجشیر شکست خورده است.در این حمله ۷ تن از افراد طالبان کشته و ۳ تن دیگر نیز زخمی شده اند.

صلاح الدین ربانی، رهبر حزب جمعیت اسلامی افغانستان امروز چهارشنبه خطاب به طالبان تاجیک تبار که از استان های تخار و بدخشان در کنار طالبان هستند و آماده حمله به پنجشیر شده اند گفت که از این گروه جدا شوند و در تاریخ خود را بدنام نسازند.

وی گفته است که طالبان تاجیک تبار نباید در حمله به پنجشیر شرکت کنند و نام خود را در تاریخ تاجیک ها سیاه نسازند.

این در حالی است که یک ویدئو هم منتشر شده است از افرادی از طالبان که به زبان های عربی، ازبکی، اردو و زبان های دیگر سخن می گویند و اعلام می کنند در نزدیکی دره پنجشیر هستند تا به این استان حمله کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار