جذب معلمان جدید در آموزش و پرورش

۵۰۹ معلم جدید و ۳۰۰ دانشجوی تعهد دبیری امسال جذب آموزش و پرورش مازندران شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، علیرضا سعدی پور مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه ۴۰۱۰ معلم استان امسال بازنشسته شدند، گفت: برای جبران کسری نیرو، چند برنامه اجرا شد تا در ابتدای مهر هیچ کلاسی بدون معلم نماند.

او افزود: ۵۰۹ معلم جدید که در آزمون استخدامی پارسال پذیرش شده بودند، پس از فراگیری آموزش‌های لازم برای حضور در کلاس‌های درس ساماندهی شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران ادامه داد: ۳۰۰ دانشجوی تعهد دبیری که دوره چهارساله کارشناسی خود را در دانشگاه فرهنگیان با موفقیت سپری کرده بودند نیز برای سال تحصیلی جدید سازماندهی شدند.

علیرضا سعدی پور گفت: ۹۵۰ نفر نیز در قالب طرح تعیین تکلیف نهایی استخدام معلمان حق التدریس با اخذ مجوز به‌صورت حق‌التدریس در سال تحصیلی جدید بکار گرفته خواهند شد.

او از بکارگیری معلمان بازنشسته به‌عنوان حق‌التدریس و پرداخت اضافه‌کار به معلمان شاغل را از دیگر برنامه‌های آموزش و پرورش برای جبران کسری نیرو در سال تحصیلی جدید اعلام کرد و گفت: آموزش و پرورش همه تلاش خود را خواهد کرد تا هیچ کلاسی در سال تحصیلی جدید بدون معلم نباشد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه شرایط برای آعاز سال تحصیلی در استان فراهم شده است، افزود: برقراری کلاس‌ها به صورت حضوری یا مجازی با تصمیم و مجوز نهایی ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت آموزش و پرورش خواهد بود.

انتهای پیام / ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار