گلایه‌های مربی خراسانی تیم ملی سنگ‌نوردی از عدم امکانات لازم این رشته در خراسان رضوی

حمیدرضا توزنده جانی مربی خراسانی تیم ملی سنگ‌نوردی از کامل نبودن تجهیزات سخت افزاری این رشته در سطح خراسان رضوی گلایه کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  حمید رضا توزنده جانی مربی نیشابوری تیم ملی سنگ‌نوردی در ماده سرعت گفت: قرار است جمعه ۱۲ شهریورماه به همراه احسان اسرار تنها سنگ‌نورد ملی پوش خراسانی در اردوی تیم ملی حضور داشته باشیم. این اردو برای اعزام به مسابقات قهرمانی جهان در رده سنی بزرگسالان که ۲۵ شهریور ماه به میزبانی روسیه برگزار خواهد شد در نظر گرفته شده است.

او درباره امکانات این رشته در خراسان رضوی افزود: مجموعه سنگ‌نوردی واقع در پارک ملت مشهد که استاندارد‌های لازم را تقریبا دارد، اما به دلیل در اختیار قرار ندادن این مجموعه برای تمرین، سنگ‌نوردان مشهدی و خراسانی را از شرایط مسابقه دور کرده است و متاسفانه دو سنگ‌نورد ملی پوش مشهدی در ماده سرعت به همین دلیل این رشته را کنار گذاشته اند.

مربی تیم ملی سنگ‌نوردی درباره وضعیت احسان اسرار که قهرمانی آسیا را در کارنامه دارد ادامه داد: به دلیل نداشتن دیواره‌های سنگی استاندارد در استان، احسان اسرار به احتمال زیاد قرار است به قزوین برود و آن‌جا تمرین کند و این زیبنده ورزش استان نیست.

توزنده جانی بیان کرد: ما در بحث استعداد در استان وضعیت خوبی داریم، اما به دلیل کمبود امکانات این رشته در سطح استان شاهد از بین رفتن استعداد‌ها هستیم.


بیشتر بخوانید


 او تصریح کرد: ساخت سالن‌های اختصاصی سنگ‌نوردی در مشهد و نیشابور که هر سه ماده این رشته اعم از سرعت، سر طناب و بولدرینگ را به صورت یک‌جا در کنار هم خواهد داشت و کار را برای سنگ‌نوردان استان تسهیل می‌کند، به کندی پیش می‌رود و همین امر باعث از دست رفتن سرمایه‌های فعلی می‌شود.

مربی تیم ملی سنگ‌نوردی در ماده سرعت تاکید کرد: تکمیل سالن‌های اختصاصی سنگ‌نوردی استان با استاندارد‌های لازم جهانی و کمک مالی و معنوی از قهرمانان خراسانی این رشته از دغدغه‌های جامعه سنگنوردی استان است.

انتهای پیام//ع. ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.