طالبان:

تشکیل دولت فراگیر در افغانستان در مراحل پایانی قرار دارد

یک رهبر ارشد طالبان گفت که این گروه به دنبال تشکیل دولت فراگیر بوده و به همین دلیل با برخی از مسئولان سابق در حال رایزنی است و در چند روز آینده این دولت اعلام خواهد شد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان ، انس حقانی از رهبران ارشد طالبان با بیان اینکه طی روز‌های آینده دولت جدید افغانستان تشکیل خواهد شد، گفت: در حال رایزنی برای تشکیل دولت فراگیر هستیم.

حقانی افزود: تشکیل دولت جدید در افغانستان در مراحل پایانی قرار دارد و طی چند روز آینده ترکیب این دولت اعلام خواهد شد.

وی با بیان اینکه هنوز زود است درباره افراد حاضر دولت اظهارنظر نشود، گفت: ۹۰ تا ۹۵ درصد دولت مشخص شده و به زودی اعلام خواهد شد.

این مقام ارشد طالبان هدف دولت جدید را خدمت به مردم و اسلام دانست و گفت: طالبان به دنبال دولت فراگیر بوده و به همین دلیل با برخی از مسئولان سابق در حال رایزنی است که عضو این دولت شوند و دولت آینده در چهارچوب شرع و اسلام به حقوق بشر و زنان احترام خواهد گذاشت.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: ما بصورت مسالمت آمیز خیلی از ولایات را تصرف کردیم و این نشان از اتحاد میان ماست و مردم افغان نباید ترسی از طالبان داشته باشند.

حقانی به داعش اشاره کرد و گفت: ما با دستان خالی تا اینجا پیشرفت کردیم و قطعا داعش را نیز شکست خواهیم داد.

این در حالی است که الجزیره به نقل از یک منبع دیگر خبر داده بود که دولت جدید ظرف چند روز اعلام می‌شود و شامل مقامات دولت قبلی نمی‌شود.

حقانی همچنین گفت که طالبان به دنبال تشکیل دولتی است که مورد قبول افغان‌ها در داخل و همچنین جامعه بین‌الملل باشد.

انس حقانی پیش از این ۵ سال در زندان آمریکا بود و در حالی که حکم اعدام وی صادر شده بود، ۲ سال پیش از سوی آمریکا آزاد و برای پیشبرد مذاکرات صلح راهی دوحه شد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار