بهره برداری از مجتمع غذایی کیلوس در زنجان

رئیس سازمان صمت استان زنجان گفت: مجتمع غذایی کیلوس در زنجان به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، فغفوری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: عملیات اجرایی مجتمع صنایع غذایی کیلوس از سال ۱۳۸۴ توسط سرمایه گذاری بخش خصوصی در استان زنجان آغاز شد که سرانجام با پیگیری‌های مجدانه استاندار زنجان، سازمان صنعت، معدن و تجارت و با جذب سرمایه گذار جدید هم اکنون شاهد بهره برداری این واحد بزرگ صنعتی در استان زنجان هستیم.

او افزود: با توجه به فاز‌های متعدد اجرایی و عملیاتی و سرمایه گذاری ارزی و ریالی امکان تکمیل خط تولید برای سرمایه گذار میسر نشده به طوری که در سال ۱۳۹۹ گروه صنعتی گلرنگ با خرید عمده سهام این مجتمع توانست نسبت به تکمیل پروژه اقدام کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان ادامه داد: فاز اول این مجتمع مشتمل بر تولید عصاره مالت، ماء الشعیر و نوشابه‌های گازدار است که هم اکنون به بهر برداری رسید و فاز دوم این پروژه نیز به منظور تولید مالت می‌باشد که دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد است.

فغفوری مجموع سرمایه گذاری این پروژه را بالغ بر  هزار و  ۱۰۰ میلیارد تومان دانست و گفت: بالغ بر ۳۰ میلیون یورو سرمایه گذاری ارزی این پروژه بود که به منظور خرید ماشین آلات و تجهیزات بوده و ۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری ریالی صورت گرفته است.

او افزود: میزان اشتغالزایی مستقیم این واحد ۲۵۰ نفر است که در شهرستان ابهر مستقر شده است.

فغفوری ادامه داد: با راه اندازی این واحد صنعتی در استان زنجان، شاهد تکمیل زنجیره ارزش افزوده در فرآوری جو تا ماءالشعیر هستیم.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۲:۱۳ ۲۴ آذر ۱۴۰۲
آخه علي مرادي مدرك دانشگاهي نداشته مهندس قلابي