وعده واشنگتن به طالبان؛ اگر بهتر از ۲۰ سال پیش افغانستان را اداره کنید سود خواهید برد

معاون وزیر خارجه آمریکا با اشاره به تداوم گفتگو‌های واشنگتن با طالبان گفت: در صورتی که طالبان بتواند افغانستان را بهتر از ۲۰ سال گذشته اداره کند، سود می‌برد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ویکتوریا نولاند، معاون وزیر خارجه آمریکا در امور سیاسی با حضور در نشست خبری خود که در وزارت خارجه آمریکا برگزار شد به موضوع افغانستان تسلط طالبان بر این کشور پرداخت و تاکید کرد: در صورتی که اداره افغانستان بدست طالبان با اداره آن در ۲۰ سال پیش تفاوت داشته باشد، این موضوع می‌تواند برای این گروه دارای منفعت باشد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دیپلمات‌های ما از کابل بازگشته‌اند، ادامه داد: کار دیپلماتیک آن‌ها با شرکای خود در افغانستان همچنان ادامه دارد.

نولاند بار دیگر از کشور‌هایی که در عملیات خروج آمریکا از افغانستان دخیل بودند تشکر و قدردانی کرد و گفت: آمریکا مشتاقانه در انتظار ادامه تلاش‌های میدانی در مورد خروج از افغانستان، بخصوص در مسیر‌های زمینی است.

معاون وزیر خارجه آمریکا ادامه داد: تلاش‌های واشنگتن در ۳۱ آگوست پایان نیافته است و اقدامات ما تا خروج آخرین آمریکایی از افغانستان متوقف نمی‌شود.

وی با اشاره به انتظارات جامعه بین المللی از طالبان گفت: جامعه بین‌المللی از هر دولت طالبان در مورد معیار‌هایی که در حال اعمال آن است، انتظاراتی دارد.

نولاند تاکید کرد: در صورتی که طالبان افغانستان را به گونه‌ای دیگر نسبت به گذشته اداره کنند، سود گزافی می‌برند.

معاون وزیر خارجه آمریکا با اشاره تماس‌های بسیار با طالبان برای تکمیل خروج از افغانستان افزود: واشنگتن قصد دارد گفتگو‌های خود را با طالبان ادامه دهد، صرفا به دلیل آنکه منافع ما و متحدان و شرکای ما را تامین می‌کند.

وی افزود: آمریکا انتظار دارد که طالبان به تعهدات خود در مورد احترام به حقوق بشر و قوانین بین‌المللی عمل کند.

نولاند در ادامه به موضوع مدیریت فرودگاه بین‌المللی کابل اشاره کرد و گفت: قطر و ترکیه برای راه اندازی مجدد فرودگاه کابل با طالبان همکاری می‌کنند.

وندی شرمن، معاون وزیر خارجه آمریکا نیز اعلام کرد که دیپلمات های این کشور از افغانستان به واشنگتن بازگشته اند؛ اما فعالیت دیپلماتیک آنها در افغانستان ادامه خواهد داشت و از مجموعه کشورهایی که در روند خروج از افغانستان به ما کمک کردند، تشکر می کنیم. امیدواریم که تلاش ها برای خروج افراد باقی مانده از طریق زمینی و هوایی ادامه یابد.

معاون وزیر خارجه آمریکا اضافه کرد: تلاش های ما تمام نشده و تا خروج آخرین آمریکایی از افغانستان باز نخواهیم ایستاد. جامعه بین الملل انتظاراتی را از طالبان در مورد معیارهای اتخاذ شده دارد و  برای اتمام عملیات خروج از افغانستان، تماس های بی شماری را با طالبان داشتیم. به گفتگوهای خود با طالبان در راستای منافع خود و متحدانمان ادامه می دهیم.

بامداد روز سه شنبه و پس از خروج آخرین هواپیمای حامل نظامیان آمریکایی از افغانستان و تایید پایان ماموریت نظامی در این کشور از سوی ژنرال کنث مک کنزی، فرمانده مرکزی نیرو‌های آمریکا (سنتکام) جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در بیانیه‌ای گفت: حضور نظامی ۲۰ ساله آمریکا در افغانستان به پایان رسید.

انتهای پیام/

برچسب ها: طالبان ، افغانستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار