کاهش ۵۸ درصدی تردد در محور‌های ورودی مازندران

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران از کاهش ۵۸ درصدی تردد در محور‌های ورودی شهرستان‌ها مازندران خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، سرهنگ نصراله بیگلری رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران با بیان اینکه به منظور قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا طرح ممنوعیت و محدودیت‌های تردد در دو هفته گذشته در استان به اجرا در آمد، گفت:این طرح که از ۲۴ مردادماه تا ۶ شهریورماه در محور‌های مواصلاتی استان اجرایی شد منجر به کاهش ۵۸ درصدی تردد‌ها در محور‌های ورئدی به شهرستان‌های استان شد.

او با بیان این که در محور‌های هراز، فیروزکوه و چالوس به طور میانگین شاهد کاهش ۱۷ درصدی تردد‌ها بودیم، افزود: تردد در کل محور‌های مواصلاتی استان در این مدت ۴۲ درصد کاهش داشته است.

سرهنگ بیگلری با اشاره به استقرار نیرو‌های پلیس راهور در ۳۵ نقطه استان، گفت: در این راستا ۳۴ تیم با ۱۱۲ نفر نیروی پلیس در این طرح به صورت شبانه روزی انجام وظیفه می‌کردند.

او افزود: در این طرح تعداد ۲۶ هزار خودرو‌ها از مسیر‌های اجرای طرح بازگردانده شده و به ۴۴ هزار خودرو نیز تذکر لسانی داده شد.

سرهنگ بیگلری با بیان این که در کنار استقرار فیزیکی مأموران نسبت به کنترل و پایش تردد خودرو‌های بومی و غیربومی از ۱۰ دستگاه دوربین‌های جاده‌ای و ۲ دستگاه دوربین شهری به صورت سیستمی استفاده شد، در خصوص علت افزایش تردد پلاک‌های غیر بومی در استان، گفت: تعدادی از رانندگان قبل از اجرای طرح ممنوعیت تردد به این استان سفر کرده بودند.

او افزود: در طول اجرای طرح ممنوعیت‌های تردد ۲۱ هزار و ۲۵۹ خودرو اعمال قانون شدند و تصادفات فوتی نیز در این ایام ۲۲ درصد و تصادفات جرحی ۱۳ درصد کاهش داشته است.

سرهنگ بیگلری با اشاره به پایان طرح ممنوعیت تردد از استمرار طرح محدودیت تردد کرونایی برای ورود خودرو‌ها به شهر‌هایی با وضعیت قرمز و نارنجی تا اطلاع بعدی خبر داد و گفت: خودرو‌های با پلاک غیر بومی در صورت ورود به شهر‌های با وضعیت قرمز یک میلیون تومان و به شهر‌های با وضعیت نارنجی ۵۰۰ هزار تومان جریمه خواهند شد.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.