مدیرعامل واگن پارس اراک:

بسیاری از بدهی‌های واگن پارس اراک تسویه شده است

ملاشاهی گفت: بسیاری از بدهی‌های واگن پارس اراک از جمله بدهکاری ۱۲۰ میلیارد تومانی به تامین‌اجتماعی تسویه شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، ملاشاهی مدیرعامل واگن پارس مپنا در جریان بازدید نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی از این کارخانه گفت: با واگذاری کارخانه به مپنا این کارخانه با قوت بیشتر روی ریل تولید قرار گرفته است.

ملاشاهی با اشاره به اینکه نسبت به روز‌های اول تحویل واگن‌پارس وضع بسیار بهتر است افزود: بسیاری از بدهی‌های کارخانه مانند بدهکاری ۱۲۰ میلیارد تومانی به تامین‌اجتماعی تسویه شده است.

او اضافه کرد: پرداخت حقوق کارگران نیز به روز شده و بدهی‌ها به بانک‌ها و مالیات معوقه هم پرداخت شده است.

مدیرعامل واگن پارس مپنا از نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی خواست هماهنگی‌ها و کمک‌هایی برای پرداخت مطالبات کارخانه از سوی برخی پیمانکاران و گره گشایی‌های بانکی انجام شود.

او ادامه داد: با وجود تلاش ها، برخی بوروکراسی‌های اداری زمینه ساز برخی مشکلات شده و این کارخانه نمی‌تواند با ایجاد حساب بانکی جریان اقتصادی روان و در مسیر قانون را انجام دهد.

کریمی نماینده اراک کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به اینکه واگن پارس نقش جدی در توسعه کشور و ناوگان ریلی داشته و دارد گفت: مپنا از دولت طلب‌هایی دارد.

کریمی افزود: این کارخانه تمایل دارد بدهی بیش از ۲۹ میلیارد تومانی خود را با بخشی از بدهی دولت تهاتر کند که امکان قانونی آن وجود دارد، اما محقق نشده است.

مزیکی مدیر کل امور مالیاتی استان مرکزی هم با حضور در جلسه رفع مشکل تهاتر برخی بدهی‌های کارخانه واگن پارس گفت: مشکل تهاتر خزانه کشور است که باید با پیگیری‌های بیشتر حل شود.

به گفته ملاشاهی پیش بینی می شود امسال با ساخت ۷۵۰ واگن رکورد تولید این کارخانه شکسته شود.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.