سرعت وزش تندباد در اشنویه به ۹۰ کیلومتر در ساعت رسید

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته سرعت وزش باد در اشنویه به ۹۰ کیلومتر در ساعت رسید.

مهدی صابری در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، گفت: پیش بینی می‌شود وزش باد شدید در استان تا رزو شنبه ادامه داشته باشد و لازم است تا شهروندان هشدار‌های هواشناسی را در این مورد جدی بگیرند.

وی با اشاره به صدور هشدار و اخطاریه از طرف اداره کل هواشناسی اذربایجان غربی گفت: نیمه شمالی استان همچنان مستعد بارش‌های رگباری و رعد و برق است و لازم است تا شهروندان اعم از کوهنوردان و جوامع محلی و چوپانان از تردد در مسیل‌ها به خاطر احتمال طغیان رودخانه‌ها و نقاط مرتفع به علت احتمال رعد و برق بپرهیزند.

صابری گفت: احتمال آسیب به سازه‌های ساختمانی و تاسیسات در اثر وزش باد شدید وجود دارد و تدابیر مورد نیاز برای کنترل آبگرفتگی معابر نیز باید در نقاط شمال استان اتخاذ شود.

وی افزود: محکم کردن سازه ها،  گلخانه‌ها و بنر‌های تبلیغاتی نیز مورد توجه باشد و کشاورزان توصیه‌های کارشناسان این بخش را لازم است تا جدی بگیرند.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: با توجه به پیش بینی و ادامه دارد بودن وزش باد شدید احتمال بروز گرد و خاک محلی وجود دارد.

به گفته رییس اداره پیش بینی اذربایجان غربی در ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای مرکز استان با ۱۲ درجه سانتی گراد بالای صفر خنک‌ترین دمای ثبت شده در استان بود که نسبت به روز گذشته یک تا ۲ درجه کاهش دارد.

انتهای پیام/ ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.