تظاهرات علیه نژادپرستی در آلمان

منابع خبری اعلام کردند که هزاران فعال مدنی در برلین آلمان در تظاهراتی گسترده علیه نژادپرستی در این کشور شعار دادند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری آلمان در گزارشی از تظاهرات هزاران فعال در برلین، پایتخت آلمان با هدف ارتقاء جامعه به جامعه‌ای فراگیر و علیه نژادپرستی خبر داد.

در این تظاهرات که ۳ هفته پیش از برگزاری انتخابات سراسری در این کشور انجام شد، بیش از ۳۵۰ سازمان از جمله عفو بین‌الملل و گروه‌های حامی زنان و پناهندگان شرکت کردند.

این اعتراض مسالمت‌آمیز خواستار مبارزه با نژادپرستی در آلمان، حقوق بیشتر برای پناهندگان، کاهش اجاره بها و تلاش در زمینه تغییرات اقلیمی است.

گروهی به نام «تجزیه‌ناپذیران» در این باره اعلام کرد: «در تظاهرات امروز ۳۰ هزار نفر شرکت کردند، اما پلیس حضور ۱۰ هزار نفر را اعلام کرد.»

شرکت‌کنندگان در این اعتراض از تمام شهر‌های آلمان حضور داشتند، اما به دلیل توقف قطار ملی در این کشور، نتوانستند به برلین سفر کنند.

سال گذشته نیز بیش از هزاران معترض آلمانی در حمایت از کمپین «زندگی سیاهان مهم است» به خیابان‌های برلین سرازیر شدند. معترضان در این راهپیمایی به دلیل شیوع ویروس کرونا، پروتکل‎های بهداشتی و فاصله‌های فیزیکی را رعایت کردند.

یکی از فعالان حقوق بشر آلمان در آن زمان گفت که معترضین درپی کشته شدن جورج فلوید، به خیابان‌های برلین آمده‌اند تا نژادپرستی نهادینه شده و روزمره در آلمان را محکوم کنند و همبستگی خود را با سیاه‌پوستان آمریکا نشان دهند و افزود: «در جامعه سیاه آلمان این احساس وجود داشت که مردم اروپا و آلمان واقعاً نمی‌دانند که در اینجا هم مسئله نژادپرستی وجود دارد. آلمانی‌های سیاه‌پوست تقریباً هر روز با نژادپرستی روبه‌رو می‌شوند.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار