آغاز طرح ملی شکوه مادری در چهارمحال و بختیاری

امسال در تداوم طرح ملی سه شنبه‌های تکریم، فصل دوم آن با عنوان «شکوه مادری» در چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، محمدرضا مظاهری مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری گفت: امسال در تداوم طرح ملی سه شنبه‌های تکریم، فصل دوم آن با عنوان «شکوه مادری» آغاز شد و در این طرح، تکریم مادران که از جایگاه ویژه در دین اسلام برخوردار هستند محور اصلی است.

او افزود: در این طرح، مادرانی که فرزند شهید دارند و یا فرزندان الگو و نمونه تربیت کرده اند مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.


بیشتر بخوانید


مظاهری اضافه کرد: مادران شهدا به عنوان پرورش دهندگان آن‌ها بوده اند و شهدا از دامان آن‌ها به این نقطه از اوج معنویت رسیده اند که برای دفاع از آب و خاک این کشور همه چیز خودشان را در دست گرفتند و تقدیم اسلام و نظام و مردم کردند.

او اظهار داشت: این طرح می‌تواند پیوند خوبی را بین جامعه، نسل جوان، خانواده و مادران شهدا برقرار کند و نقش مهمی در استحکام خانواده دارد و انگیزه مادران این مرز و بوم را به طرف تربیت صحیح فرزندان دو چندان می‌کند.

مظاهری تصریح کرد: در قالب این طرح مادران شهدا با اولویت تعداد فرزند شهید بیشتر، مادران الگو در فرزندآوری و تربیت فرزند و مادران الگو در عرصه‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و ... به همت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مورد تکریم قرار می‌گیرند.

او گفت: استفاده از ظرفیت عظیم مردمی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و برنامه‌های فرهنگی هنری در قالب طرح ملی سه شنبه‌های تکریم، یکی از موثرترین برنامه‌های ترویجی در این حوزه محسوب می‌شود.

مظاهری بیان کرد: مدیران و اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان از ابتدای اجرای طرح ملی سه شنبه‌های تکریم که از تابستان سال ۱۳۹۹ آغاز شد، دو هزار ۶۸۰ برنامه دیدار و تجلیل از خانواده معظم شهدای دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و شهدای مدافع وطن و نخبگان مسجدی برگزار کرده اند که در سامانه بچه‌های مسجد نیز به ثبت رسیده است.

او ادامه داد: با مطرح شدن طرح ملی سه شنبه‌های تکریم در کارگروه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان قرار است تمامی دستگاه‌ها با الگو برداری از این طرح در تکریم شهدا و خانواده معظم ایشان کوشا باشند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار