تهدید سخنگوی وزارت خارجه روسیه از سوی طرفداران ناوالنی

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفته است پس از انتشار اخباری جعلی از جانب او درباره الکسی ناوالنی، از سوی طرفداران این وبلاگ‌نویس تهدید شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه  اعلام کرد پس از  انتشار اخباری از جانب او درباره الکسی ناوالنی، وبلاگ نویس منتقد دولت روسیه که حاوی اطلاعات نادرست بود، از سوی طرفداران ناوالنی پیام‌های تهدید آمیز زیادی دریافت کرده است.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، گفت: طرفداران ناوالنی با انتشار مطلبی غیر واقعی اتهاماتی را علیه من نشر دادند. به طور طبیعی، آن‌ها همه چیز را به اشتباه از جانب من نقل و تفسیر کردند.

وی اضافه کرد: پس از انتشار آن اطلاعات غلط، از سوی طرفداران ناوالنی پیام‌های تهدید آمیز زیادی را دریافت کردم. پیام‌هایی از سوی کسانی که به او خدمت می‌کنند و او را باور دارند.

در سال ۲۰۲۰، ناوالنی ادعا کرد که زاخارووا در یکی از مصاحبه‌های خود در سفرهای بین المللی درباره "سیستم کاست (نظام اجتماعی ) جامعه" صحبت کرده است. در پاسخ، این دیپلمات از ناوالنی دعوت کرد تا به صورت آنلاین در این باره با او گفتگو کند.

شهریور سال جاری الکساندر ناوالنی در یک پرواز داخلی در سیبری بیمار شد و به کما رفت. او در همان شرایط با هواپیما به بیمارستانی در برلین منتقل شد. طبق ادعای پزشکان آلمانی، آزمایش‌ها حاکی از مسمومیت ناوالنی با یک عامل عصبی بود؛ در آن زمان گفته می‌شد این آزمایش‌ها در سه کشور مختلف انجام شده است، از این رو دولت‌های غربی از روسیه خواستند تا در این باره توضیح دهد.

از آن زمان این مسئله مورد مناقشات بسیاری قرار گرفته و روسیه بار‌ها تاکید کرده است که اظهارات خصمانه متعددی علیه مسکو در پرونده ناوالنی مطرح شده است. اخیرا مسئولان روسیه الکسی ناوالنی را پس از ورود به مسکو بازداشت کردند. بازداشت ناوالنی با اخراج دیپلمات‌های روسی از چند کشور اروپایی و اقدام متقابل مسکو همراه شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار