ساداتی نژاد:

نرخ خرید تضمینی گندم ۷۵۰۰ تومان شد

وزیر جهاد کشاورزی گفت: قیمت خرید تضمینی گندم برای فصل زراعی جدید به کیلویی ۷ هزار و ۵۰۰ تومان تصویب شد تا کشاورزان بدون دغدغه کار کشت گندم را انجام دهند.

 به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی  با بیان اینکه در آغاز فصل زراعی طبق قانون باید در حوزه قیمت گذاری، قیمت مشخص باشد تا کشاورز با خیال راحت، با انگیزه و بدون دغدغه در این زمینه تصمیم گیری لازم را برای کشت انجام دهد، گفت: قیمت خرید تضمینی گندم را به استناد به قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی تعیین کرده ایم.

او ادامه داد: طبق قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی قیمت خرید تضمینی گندم کیلویی ۷ هزار و ۵۰۰ تومان برای فصل زراعی جدید خواهد بود و کشاورزان بدون دغدغه کار کشت گندم را انجام دهند.

ساداتی نژاد بیان کرد: به دلیل اهمیت که گندم برای کشور دارد و وزارت جهاد کشاورزی در این دوره براساس قانون وظیفه خود را درست دقیق انجام خواهد داد و همواره در کنار کشاورزان خواهد بود تا بتواند از آن‌ها حمایت لازم را انجام دهد.

ساداتی نژاد بیان کرد: با وجود خشکسالی این میزان تولید طبیعی است وشرایط ویژه‌ای را ایجاد می‌کند، اما به هیچ عنوان جای نگرانی برای تامین گندم در کشور وجود ندارد.

او بیان کرد: گندم به عنوان یک کالای اساسی در کشور محسوب می‌شود و برای گندم به عنوان یکی از مهم‌ترین کالای اساسی در کشور دولت سیزدهم تمهیدات ویژه‌ای را در این بخش برای آن در نظر گرفته است.

ساداتی نژاد با تاکید بر اینکه هیچ نگرانی در تامین گندم به عنوان کالای اساسی وجود ندارد، گفت: دولت سیزدهم در این مسیر با قدرت کار خود را شروع کرده و برای فصل زراعی آینده امیدوار هستیم شرایط مطلوب‌تر و تولیدات بیشتری را داشته باشیم.

انتهای پیام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Germany
سنقروکلیایی
۱۳:۴۵ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
جناب وزیر وظیفه شما فقط نرخ گذاری گندم نیست لطفاً نرخ های دیگه رو هم تضمینی کنین مثل : بذر، کود، شخم زدن، بذرپاش، سم و آفت کش ها و کمباین که درو می‌کنه هر کس هر نرخی دلش بخواد رو ملاک قرار میده چرا فکری به حال ثبات قیمت و نظارت بر اینها ندارین؟ با این همه مشکلات و خشکسالی انصاف نیست که قیمت گندم را بدون مشورت با کشاورز تعیین می کنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۷ ۱۵ شهريور ۱۴۰۰
این نرخ هیچ فرقی با نرخ ۵۰۰۰تومان پارسال ندارد بلکه کم ارزش تر هم هست و هیچ انگیزه ای برای تولید بیشتر نخواهد بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۱۵ شهريور ۱۴۰۰
خخخ فردا یکی دیگه میاد میگه 6 تومن بعدش میان میگن 500تشویقی 6500میشه تشویقی که میگن یاد تشویقی سگ و گربه میوفتم من که دیگه با گندم خداحافظی کردم برید با ارز گندم وارد کنید و منت راننده بکشید تا بیارن تو شهرهای مختلف
Iran (Islamic Republic of)
110
۰۹:۲۳ ۱۵ شهريور ۱۴۰۰
این قیمت به شرطی خوبه که اولا بذر خوب که بازدهی استاندارد جهانی داشته باشه نه این بذرها که میگن فلان مقدار در هکتار بار میده ولی بهترین رسیدگی میکنی بعدبرداشت میبینی نصف شعارشون بار نمیده دوماً قیمت کود ونهاده ها به قیمت سال قبل باشه.
میشه به ما بگین میزان تقریبی برداشت گندم در کشور عربستان با اون آب وهوا وسطح علم و اون کیفیت خاک چرا بیشتر از ایرانه!!!!!!!!!!!!؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
کشاورز
۲۱:۵۰ ۱۴ شهريور ۱۴۰۰
آقای ساداتی قیمتی که برای گندم تعیین کردید قیمت پارسال هست قیمت قیمت امسال کمتر از ده هزار تومان برای کشاورز ضرره
آخرین اخبار