ایجاد مرکز ماده ۱۶ ترک اعتیاد از فعالیت‌های موفق گروهی در لرستان است

استاندار لرستان گفت: هماهنگی و همکاری دستگاه‌های اجرایی استان در ایجاد مرکز ماده ۱۶ ترک اعتیاد از اقدامات گروهی موفق در استان بشمار می‌رود.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازخرم آباد،  سیدموسی خادمی،استاندار لرستان در حاشیه جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر افزود: یکی از اقدامات بسیار مهمی که در سال‌های اخیر به همت سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان انجام شده راه اندازی مرکز ماده ۱۶ کرامت با امکانات خوب و بهره گیری از روش‌های جدید درمانی است.

وی اظهار داشت: معتادان متجاهر در سطح شهر‌های استان وجود دارند که وظیفه جمع آوری، رسیدگی و ساماندهی آن‌ها بر عهده مسوولان است و ارائه خدمات با این نگاه که این افراد بیمار هستند، انجام می‌پذیرد.

وی ادامه داد: مرکز ماده ۱۶ کرامت خرم آباد ظرفیت پذیرش و ارائه خدمات به حدود ۲۰۰ نفر را دارد که باتوجه به اینکه تعداد معتادان متجاهر استان از این تعداد بیشتر می‌باشد و لازم است برای این موضوع مراکز دیگری نیز تامین و تجهیز شوند.

استاندار لرستان تصریح کرد: این مرکز تاکنون توانسته است بخش عمده‌ای از این افراد را از سطح شهر جمع آوری نماید و ضمن ارائه خدمات بهداشتی، درمانی و آموزشی در کنار حرفه آموزی به آنها، شرایط بازگشت دوباره به زندگی را برایشان فراهم سازد.

خادمی با اشاره به اینکه خدمات ارائه شده به معتادان متجاهر حاضر در مرکز ماده ۱۶ بسیار اثر بخش بوده است افزود: آموزش‌ها به این افراد در مدت حضور آن‌ها به نحوی بوده است که تعداد قابل توجهی از آنان علاوه بر ترک اعتیاد و آموختن یک حرفه شغلی، شرایط بازگشت دوباره به جامعه را پیدا کرده‌اند.

وی گفت: استفاده از روش‌های نوین آموزشی در کنار آموزه‌های دینی که در این مرکز ارائه می‌شود می‌تواند یک فرد کاملا طرد شده از جامعه را دوباره احیا کند و به زندگی عادی بازگرداند که در نوع خود امری پسندیده است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.