جبهه مقاومت پنجشیر:

به زودی ساختار حکومت انتقالی مردم سالار را اعلام می کنیم

در پی اعلام ترکیب کابینه دولت طالبان، جبهه مقاومت پنجشیر تاکید کرد که به زودی ساختار حکومت انتقالی مردم سالار و پاسخگو را اعلام خواهد کرد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، جبهه مقاومت پنجشیر علیه طالبان در واکنش به اعلام کابینه طالبان تاکید کرد که این کابینه غیرقانونی بوده و نماد بارز دشمنی با این گروه با مردم افغانستان است.

در بیانیه منسوب به جبهه مقاومت پنجشیر که توسط رسانه های افغانستان منتشر شده آمده است: ما از همه شهروندان افغانستان می‌خواهیم که برای رهایی از اشغال طالبان و دیگر همپیمانان تروریست آن به مقاومت و همبستگی ادامه دهند.

این بیانیه افزوده است: مردم آزاده و سلحشور ما چنانکه در گذشته در برابر تمامیت خواهی، افراطیت، زن ستیزی و حکومت تروریست ها مقاومت کردند، امروز نیز تا نجات کشور از دست طالبان به مقاومت ادامه می‌دهند و حکومت غیرقانونی و نامشروع طالبان را در کابل تهدیدی برای ثبات و امنیت افغانستان، منطقه و جهان می‌دانند.  

در اعلامیه این جبهه آمده است: جبهه مقاومت ملی باور دارد که ایجاد حکومت مردم سالار مشروع و قانونی صرفا از طریق اراده و رای مردم در یک انتخابات سراسری و مورد تایید جامعه جهانی می‌تواند به میان بیاید. تحمیل یک حکومت دست نشانده بر مردم افغانستان، خلاف کرامت انسانی و مغایر حقوق و قوانین بین المللی است.

این جبهه همچنین افزوده است: ما از سازمان ملل متحد، شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا، سازمان همکاری‌های منطقه‌ای شانگهای، سارک، سازمان همکاری اقتصادی یا ایکو، کشور‌های عضو پروسه قلب آسیا، سازمان همکاری‌های اسلامی و کشور‌های تاثیر گذار منطقه و جهان می‌خواهیم تا ایجاد شرایط مبتنی بر خواست همه مردم افغانستان از همکاری سیاسی و دیپلماتیک با طالبان خودداری ورزند و مردم افغانستان را در رهایی از تروریسم و اشغال همکاری کنند تا باشد که یک حکومت مبتنی بر آرای مردم در کشور شکل بگیرد.

در پایان این بیانیه آمده است: جبهه مقاومت ملی پس از مشورت با شخصیت‌های سیاسی و کادر‌های تخصصی به زودی ساختار حکومت انتقالی مردم سالار و پاسخگو را اعلام خواهد کرد.  

یادآوری می‌کنیم که گروه طالبان روز گذشته کابینه دولت خود را اعلام کرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۲ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
جبهه مقاومت پنجشیر زنده است چون ملت حقیقی افغانستان زنده است. طالبان با اعلام کابینه طالب شمول شان نشان دادند که بسیار نژادپرست و انحصارگرا و معتقد به برتری قوم پشتون هستند اینها بسیار حیله گرانه وارد میدان شده اند و به کمک پاکستان و عربستان و امریکا قصد دارند تا همان امارت اسلامی خود را در اینده تثبیت سازند و در تلاشند تا خود را به جایگاه متحد قدرتمند امریکا و پاکستان در منطقه برسانند که این بسیار برای همسایگان و نیز ملت خطرناک خواهد بود.
سیاسیون و رهبران با نفوذ باید با هم و یکصدا تا دیر نشده متحد شده و دست از اختلافات گذشته که تجربه کرده اند بردارند و همصدا با جبهه مقاومت پنجشیر حرکت کنند تا بتوانند جلوی تندروی ها و برنامه های شوم طالبان و پاکستان و امریکا را بگیرند.
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۰:۳۷ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
دولتی که طالبان دیکتاتور انحصار طلب غیر مردمی تشکیل داده نه مردمی است نه فراگیر است نه جمهوری است نه قانونی است نه مشروعیت دارد در ضمن چندین وزارت خانه را هم اصلا ندارند مانند وزیر آموزش و پرورش وزیر راه و شهرسازی وزیر بهداشت و سلامت وزیر جهانگردی وزیر برنامه و بوجه و صنعت معدن و تجارت و چند وزارت خانه دیگر ... که در دولت عقب افتادشون ندارند اینها مردم افغانستان رو به دوران غارنشینی ماقبل تاریخ بشری می برند باید مردم فهیم خردمندان آزاده اندیشان عادلین مستضعفین افغانستان یکپارچه و متحد شوند و بر علیه این ابلهان جاهلهای دیکتاتورهای وحشیهای تروریستهای عقب افتاده طالبان امویان زورگویان وابسته به غربیها قیام کنند و یک دولت جمهوری اسلامی معتدل مردمی فراگیر مستقل آزاد تشکیل دهند با یک مجلس شورای اسلامی مردمی فراگیر متشکل از نمایندگان همه مردم از همه طوایف و قومیتهای مختلف از همه ادیان و مذاهب مختلف در افغانستان هر چه سرعتر تشکیل شود با یک قانون اساسی فراگیر ارزشی کامل و جامع حقوق بشرانه تا از مصائب و مشکلات نیم قرن گذشته اسفناک نجات بیایید نه از چاله و چاهی در بیایند و دوباره خودتان را بی افکنند در چله و چاه های عمیق تر وحشتناکتر بدتر . افتااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد .
والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر خردمندانه مومنانه عادلانه خداپسندانه .