آیت‌الله صدیقی در سومین اجلاس بین المللی فعالان مهدوی:

اسماعیل‌های خود را ذبح کنیم تا در مقابل باید‌ها و نباید‌های امام زمان (عج) قرار نگیریم

امام جمعه موقت تهران گفت: هنگامی که معرفت و محبت نباشد، فرد تسلیم فرمان حق و تبعیت از امام زمانش نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، آیت الله صدیقی امام جمعه موقت تهران، در سومین اجلاس بین المللی فعالان مهدوی، ضمن اشاره به ایام سوگواری سید و سالار شهیدان و به اسارت رفتن خاندان اهل بیت علیهم السلام، گفت: زمانی که امام زمان ظهور کنند و بخواهند عالم را در اختیار بگیرند، ما باید اسماعیل‌های خود را ذبح کنیم تا در مقابل باید‌ها و نباید‌های امام قرار نگیریم. اگر کسی به این جایگاه نرسد، به امام معرفت پیدا نمی‌کند و هنگامی که معرفت و محبت نباشد، فرد تسلیم فرمان حق و تبعیت از امام زمان خود نمی‌شود. انسان تا عاشق نشود و خود را به محبوب خود نسپارد، هدف رسول خدا که دوستی با خاندان و اهل بیت اوست را متوجه نشده است.

امام جمعه موقت تهران گفت: ما هرکاری می کنیم باید خود را برای ظهور امام زمان آماده کنیم. علاوه بر خود باید جامعه را نیز آماده کنیم. امروز مصادف است با اول صفر و سالروز جنگ صفین؛ امیرالمومنین به عنوان بهترین بشر و کسی که علم کتاب الله در اختیار او بود فرمود من امیر بودم، ولی امت خودم مرا گوشه نشین کردند.

وی ادامه داد: باید توانمند سازی کنیم، خود را بسازیم و هنگامی که صالح و خالص بودیم، زمان اصلاح جامعه اسلامی است. فقط نباید انسان به فکر اصلاح خانواده خود باشد.

آیت الله صدیقی رئیس راهبردی شورای مهدویت افزود: برای رفع مشکلات جامعه همه باید بسیج شوند. ما مسئولیت اصلاح جامعه را داریم و از طرفی شیطان هم قسم خورده انسان را از مسیر حق خارج کند. خداوند در قرآن هدف از فرستادن انبیا را اصلاح جامعه بیان می‌کند؛ آن هم بدون زور و اجبار. پس باید مقدمات ظهور را فراهم کنیم.

وی افزود: در جلسات قبلی این مجموعه ۴۰۰ نفر از نخبگان کشوری حضور داشتند و این نشان دهنده این است که جامعه توان قبول این اصلاح و حرکت به سوی حق را دارد. امروز بیش از ۲۰۰۰ کانون مهدوی شناسایی شده و این به شبکه ملی و پس از آن مقاومتی و سپس جهانی بسیار کمک می‌کند. امروز وظیفه شماست که از تمام توان خود استفاده کنید تا جامعه را برای ظهور حضرت حجت سامان دهید تا این مجموعه عظیم برای مهدویت به سرانجام مطلوب برسد.

در ادامه، حجت الاسلام آقامیری عضو شورای شهر تهران گفت: اهل بیت نگاهشان به ایران نگاه روشن بود که در آینده زمینه‌ساز بسیاری از تحولات خواهد شد. با دقت در روایات می‌بینیم که اهل بیت بر روی ایران نگاه خاصی دارند. تمام مسئولین باید با این دید که ایران زمینه ساز ظهور است، افکار خود را پرورش دهند. بنده و همه ما که کاری انجام می‌دهیم، باید در زمینه مهدویت باشد.

وی افزود: هدف ما امروز این است که رضایت مردم را در زمینه‌های مختلف ایجاد کنیم. در این اجلاس‌ که به نام مهدویت است، بنده به عنوان یکی از اعضای شورای شهر تمام توان خود را در این راستا به کار می‌گیرم.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.