طرح پزشک خانواده در مراغه اجرا می‌شود

رئیس اداره بیمه سلامت مراغه گفت:طرح پزشک خانواده توسط بیمه سلامت همگانی توسط بیمه سلامت همگانی در این شهرستان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،یونس تقوی رئیس اداره بیمه سلامت مراغه گفت: این طرح با هدف حمایت از خانواده‌های زیرپوشش بیمه سلامت همگانی و بهبود وضعیت درمانی و بهداشتی آنان از جمله سنجش دیابت، فشار خون و تشکیل پرونده پزشکی با کمترین هزینه ممکن، اجرا می‌شود.

اوافزود: در این طرح، پزشکان عمومی بخش خصوصی می‌توانند تا سقف ۷۵۰ تا یک هزار و ۵۰۰ نفر از بیمه شدگان را تحت پوشش معاینات سلامت خانواده قرار دهند.

او گفت: در این راستا، سهم بیمه‌ای هر بیمار به صورت ماهانه به پزشکان شرکت کننده در این طرح از سوی بیمه سلامت واریز خواهد شد.

رئیس اداره بیمه سلامت مراغه اضافه کرد: همچنین هر بیمار در مراجعه به پیشخوان‌های دولت و انتخاب یک پزشک به عنوان پزشک خانواده، از خدمات معاینه ماهیانه سلامت بهره‌مند خواهد شد.

تقوی خاطرنشان کرد: هر بیمار یا شهروند در مراجعه به پزشک خانواده فقط مبلغ بسیار کمی حدود ۶ هزار تومان به عنوان هزینه ویزیت پرداخت خواهد کرد.

او افزود: پزشکان متقاضی حضور در این طرح به عنوان پزشک خانواده تا ۲۰ شهریور فرصت شرکت در آن را دارند و شهروندان زیرپوشش این بیمه نیز از اول مهرماه از این طرح بهره‌مند خواهد شد.

او اعلام کرد: هم اکنون ۶۵ هزار نفر در شهرستان مراغه زیرپوشش بیمه سلامت همگانی قرار دارند.

سیدعلی موسوی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه نیز گفت: بیمه سلامت همگانی همواره در زمینه ارائه خدمات به تمامی اقشار جامعه پیشگام بوده است.

او افزود: اجرای طرح پزشک خانواده نیز توسط بیمه سلامت همگانی فرصتی برای بهره مندی آحاد جامعه از خدمات بهداشتی و مراقبت‌های درمانی است.

او اعلام کرد: در اجرای این طرح بزرگ و همگانی، دستگاه‌های خدمات رسان نیز آماده همراهی و همکاری برای بهره مندی هرچه بیشتر و مناسب‌تر شهروندان هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.