آمادگی کامل دستگاه امنیت ملی عراق برای مراسم اربعین

در آستانه اربعین حسینی، دستگاه امنیت ملی عراق از بسیج نیروهایش خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آر تی، دستگاه امنیت ملی عراق امروز (چهارشنبه) از بسیج نیروهایش همزمان با اربعین حسینی خبر داد.

عبدالغنی الاسدی، رئیس دستگاه امنیتی ملی عراق اعلام کرد: در راستای آمادگی برای تأمین امنیت زیارت اربعین و نیز انتخابات پیش رو و کار شبانه روزی برای موفقیت طرح امنیتی، بسیج امنیتی کامل اعلام شده است.

الاسدی در ادامه افزود: دستگاه امنیتی عراق با تمامی افسران و کارکنانش در فاصله‌ای یکسان و بی طرفانه از تمام نیرو‌ها و نهاد‌های سیاسی قرار دارد و مانع مداخله در امور انتخاباتی می‌شود.

او همچنین بر ضرورت نظارت و پیگیری تمامی تحرکات مشکوکی که ممکن است دشمن برای ایجاد بی ثباتی از آن سوء استفاده کند، تأکید کرد.
گفتنی است دولت عراق روز یکشنبه تصویب کرد ۳۰ هزار زائر ایرانی به مناسبت اربعین سید و سالار شهیدان، امام حسین (ع) بتوانند وارد این کشور شوند.

در این جلسه مقرر شد: ۳۰ هزار زائر از جمهوری اسلامی ایران و ۱۰ هزار زائر نیز از کشور‌های عربی خلیج فارس و بقیه کشور‌های دیگر برای انجام زیارت اربعین، و فقط از طریق مرز‌های هوایی فرودگاه‌های بین المللی عراق به شرطی که زائران دارای گواهی معاینه PCR منفی در عرض مدت ۷۲ ساعت قبل از ورود به عراق باشند، مجاز به ورود به این کشور باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار