معاون سواد آموزی قم عنوان کرد؛

واکنش سردار شهید سلیمانی به اجرای یک طرح سواد آموزی در قم

حجت الاسلام قاسمی گفت:وقتی سردار سلیمانی خبر اجرای یک طرح سوادآموزی در قم را شنیدند، ابراز خرسندی کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،  حجت الاسلام محمدرضا قاسمی نیا، معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان قم با اشاره به  تقارن روز جهانی سوادآموزی با سالروز قیام ۱۷ شهریور گفت: برکت خون شهدای جمعه خونین سال ۱۳۵۷ بود که راه را برای باسوادی و تحصیل علم باز کرد و سوادآموزان ما توانستند تا مدارج بالای علمی را به خوبی طی کنند.

او  تاکید کرد: قم خاستگاه انقلاب و حرم اهل بیت (ع) است و همه ما باید در هر عرصه‌ای به خصوص سوادآموزی، خودمان را خادم این حرم و این انقلاب عظیم بدانیم.

قاسمی نیا عنوان کرد: از ۱۷۹ شهید نهضت سوادآموزی در کشور، نام پنج شهید بزرگوار به نام‌های سید حسین سعیدی، عباس آوری فرد، فاطمه حاج بابایی، احمد علیخانی و محمدعلی ملک محمدی که در حوزه سواد آموزی قم تلاش داشتند، در زمره شهدای استان می‌درخشد.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان قم افزود: در نهضت سواد آموزی بن بست نداریم و باید با کار جهادی از همه موانع عبور کنیم و ما توانستیم با برگزاری کلاس‌های حضوری و نیمه حضوری، تولید اپلیکیشن، تولید ۶۴۰۰ دقیقه فیلم و برنامه رادیویی صدای دانایی  محدودیت‌های کرونایی را دور بزنیم.

او گفت: در موضوع آموزش سواد به اتباع غیر ایرانی، اولویت را به خانواده‌های معظم شهدای مدافع حرم اختصاص دادیم، وقتی این خبر از طریق رابط فرهنگی ما و صبیه مکرم سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به ایشان رسید، آن سردار والامقام ابراز خرسندی کردند و فرمودند: «این کار را ادامه بدهید».

معاون سوادآموزی استان قم ادامه داد: برنامه ریزی شده بود که برای ارائه گزارش کاملی از این طرح، خدمت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی برسیم، اما با شهادت ایشان در دی ماه ۹۸ توفیق از ما سلب شد.

او افزود: حدود ۱۰۰ نفر از خانواده‌های مدافع حرم را در طرح فوق آموزش دادیم، اما با توجه به این که در سوادآموزی، دوره انتقال ویژه اتباع تعریف نشده بود، پیگیری کردیم و بحمدالله موضوع دوره انتقال حل و در سطح کشور اجرایی شد.

منبع:خبر بسیج

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار