شیخ نعیم قاسم: کشتی‌های سوختی ایران یک دستاورد سیاسی و اجتماعی در مقابل بی‌عدالتی آمریکا هستند

معاون دبیرکل حزب الله در اظهاراتی ارسال کشتی‌های سوختی ایران را دستاورد بزرگی در برابر بی‌عدالتی آمریکایی‌ها دانست و آن را مانند مرگی برای آمریکا عنوان کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العهد، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله در اظهاراتی اعلام کرد که کشتی‌های سوختی که از ایران آمدند و باعث شکسته شدن محاصره لبنان و تأمین این ماده حیاتی برای این کشور شدند،  آمریکایی‌ها را غافلگیر کرد و مانند مرگ برای آن‌ها بود.

شیخ قاسم در سخنرانی خود در مجمع عربی «متحد برای دفاع از لبنانِ مقاوم در برابر محاصره، احتکار و فساد»، گفت: «کشتی‌های سوخت یک دستاورد سیاسی، اجتماعی و اخلاقی در مقابل بی‌عدالتی آمریکا و جنایات آن علیه بشریت هستند.»

وی در ادامه افزود تحولات روی داده در لبنان کاملاً برعکس برنامه‌های آمریکا و  رژیم صهیونیستی است و تأکید کرد که حزب‌الله نیز همانطور که با روش‌های مناسب با اشغالگری صهیونیست‌ها مقابله کرد، محاصره آمریکا را نیز شکست خواهد داد.

شیخ قاسم همچین اعلام کرد که باید برای اصلاح دستگاه قضایی و حفاظت از آن در برابر مفسدین اقدام کرد و فرایند مجازات مفسدین نیز باید شفاف و آشکار باشد.

وی همچنین تصریح کرد: «حزب‌الله توانایی شکایت و مخالفت با فساد را دارد و از مفسدین محافظت نمی‌کند، اما مقابله با فساد مکانیزمی دارد که ما اختیار آن را نداریم، اما می‌توانیم در آن تأثیرگذار باشیم.»

شیخ قاسم در پایان خواستار همبستگی اعراب، به ویژه کشور‌های همسایه‌ی لبنان شد و مجدداً از هرگونه حمایت بی‌قید و شرط استقبال کرد.

لبنان این روز‌ها با فقدان سوخت روبه‌رو است و حزب‌الله ماه‌هاست که گزینه خرید سوخت از ایران را در لبنان مطرح کرده است.

بحران سوخت در لبنان از زمانی شدت گرفت که بانک مرکزی این کشور اعلام کرد دیگر حاضر نیست یارانه سوخت را پرداخت کند و یارانه این بخش حذف خواهد شد.

درپی بحران سوخت، احتکار آن افزایش یافته و ارتش لبنان برای مبارزه با این پدیده اعلام کرده است که از پمپ بنزین‌ها بازدید خواهد کرد و هر جایگاهی که احتکار کرده باشد، سوختش را به رایگان میان مردم توزیع خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار