بیش از ۵۰۰ ناظر بین المللی بر انتخابات عراق نظارت خواهند کرد

کمیسیون مستقل انتخابات عراق اعلام کرد شمار ناظران بین المللی در انتخابات زودهنگام پارلمانی این کشور به بیش از ۵۰۰ نفر می‌رسد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی خبرگزاری عراق (واع)، عماد جمیل محسن، یکی از اعضای رسانه‌های کمیسیون مستقل انتخابات عراق درباره ناظران بین المللی در انتخابات زودهنگام این کشور خبر داد.

وی گفت: ۱۵۰ ناظر از نیرو‌های سازمان ملل، اتباع کشور‌های عربی و خارجی و ۷۰ ناظر از اتحادیه اروپا بر انتخابات نظارت می‌کنند. همچنین اتحادیه عرب، نقش مهمی در نظارت خواهد داشت و افزون بر آن حضور ۲۵ سازمان تخصصی در امور انتخابات قطعی است و هر سازمان تیم خود را اعزام خواهد کرد.

این مقام عراقی با اشاره به اینکه سفارتخانه‌های عراق از ۵۱ سفارت عربی و خارجی دعوت به عمل آورده اند و هیئتی از سوی کمیسیون انتخابات به سفارتخانه‌های کشور‌های عربی و خارجی سفر می‌کند تا تیم‌های خود را به عراق بفرستند، تاکید کرد: تعداد ناظران به ۵۰۰ یا ۶۰۰ ناظر بین المللی می‌رسد.

وی همچنین توضیح داد: تخلفاتی جزئی در چندین استان مانند سلیمانیه، بصره و کربلا مشاهده شده است به عنوان مثال قرار دادن تبلیغات در مکان‌هایی غیر از اماکن مجاز و مشخص شده از سوی شهرداری یا استفاده از ادارات دولتی از جمله این تخلفات است.

جمیل حسن افزود: رویه کاری به این شکل خواهد بود که ابتدا به ستاد نامزد مربوطه اخطاریه ارسال کنیم و اگر ظرف سه روز رعایت نکند برای او مجازات و جریمه صادر می‌کنیم که ممکن است سزای برخی تخلفات محکومیت به زندان نیز باشد و لغو برخی قوانین و مقررات ممکن است شش ماه حبس داشته باشد.

عضو رسانه‌های کمیسیون مستقل انتخابات عراقبا اشاره به اینکه نامزد‌ها تاکنون تعهد و نظم بالایی در رقابت‌های انتخاباتی و دستورالعمل‌های کمیسیون دارند، تاکید کرد که هیچ تخلفی از هیچ یک از نامزد‌ها تاکنون ثبت نشده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار