کریمی: تراکتور برابر النصر پیش بازنده نیست/ از زنوزی باید دلجویی کنیم

سرمربی تیم فوتبال تراکتور درباره وضعیت این تیم تبریزی در آستانه بازی با النصر عربستان توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  فیروز کریمی سرمربی تیم فوتبال تراکتور درباره وضعیت  این تیم در آستانه سفر به قطر برای برگزاری دیدار با النصر عربستان اظهار کرد: شرایط تیم نسبت به موجودیت ما خوب است. البته خیلی بازیکن  از دست دادیم، اما بضاعت ما اکنون همین است. در این ۳-۲ جلسه با همین بضاعت کار کردیم و انشاالله یک بازی خوب مقابل تیم عربستانی به نمایش می‌گذاریم.

او ادامه داد: شاید این جمله تکراری باشد، اما تا ابد گفته می‌شود که  نتیجه دست خدا است. امیدوارم خدا هم به ما نظر کند. اطمینان داشته باشید از قبل باخته نیستیم و با تمام وجود به مصاف حریف می‌رویم. تصور می‌کنم بازی سختی برای هر ۲ تیم خواهد بود.

شرایط آمادگی بازیکنان تراکتور دلخواه ما نیست 

سرمربی تیم تراکتور درباره سطح آمادگی بازیکنان خود عنوان کرد: از لحاظ بدنی به صد در صد آمادگی نرسیده ایم. ۳-۲ بازیکن مصدوم هم با تلاش کادر پزشکی به جمع ما اضافه شدند. به غیر از این نفرات سایر بازیکنان آمادگی نسبی دارند. در مجموع شرایط آمادگی جسمانی بازیکنان دلخواه‌ ما نیست و این موضوع طبیعی است، زیرا کار خود را خیلی دیر و با تعداد بازیکنان کمی شروع کردیم.

کریمی تصریح  کرد: ۳-۲ بازیکن  به جمع ما اضافه شدند. در تستی که گرفتیم وضعیت بدنی‌ آنها بد نبود. ناامید نیستیم و انشاالله آن نفرات هم بتوانند پا به پای بچه‌های دیگر تلاش کنند. دیدار با النصر یک بازی است و ما هم تلاش خود را انجام می‌دهیم.

غیرت بازیکنان تراکتور از بازیکنان ۱۲ میلیون دلاری النصر بیشتر است 

سرمربی تیم تراکتور افزود: شنیدم النصر ۲ بازیکن به تیمش اضافه کرده که قیمت آن‌ها ۱۲ میلیون دلار است و نفرات تأثیرگذاری هستند. شاید بازیکنان ما چنین قیمتی نداشته باشند، اما غیرتشان به مراتب از حریف بیشتر است. خوشبختانه تیمی که می‌خواهد به زمین برود، ماحصل کار چهار ماه گذشته خودم است. البته مربیان دیگر هم کار کردند. تیم بدی نداریم و امیدواریم پس از غلبه بر النصر در مراحل بعدی با قدرت بیشتری ظاهر شویم.

کریمی درباره اینکه با هواداران تراکتور چه صحبتی دارد، گفت:  از آنها ممنونم. همیشه گفته‌ام هواداران تراکتور باشعور، پرشور و مظلوم هستند. شعار من این بود که خدمت به تراکتور و هواداران عبادت است. مخلص تمام تیم‌ها و طرفداران هم هستم، اما طرفداران تراکتور عاشق هستند و هوادار خالی نیستند.

او  ادامه داد:همه می‌گفتند لیلی سیاه است، اما مجنون می‌گفت نه. طرفداران ما هم با روز‌های خوش تراکتور زندگی کرده و با این تیم نفس می‌کشند. همان قدر هم در روز‌های سخت و ناگوارش غمگین هستند. برای اینکه غمگین نباشند، با تمام وجود در خدمت آنها هستم.

من به خاطر هواداران به تراکتور بازگشتم

سرمربی تیم تراکتور تصریح کرد: برای چهار - پنج مورد به تراکتور برگشتم. اولین موضوع خود هواداران هستند. شرایط سخت است. پیشنهاد داشتم و دارم، اما به دلیل برخی از مسائل خانوادگی، ابتدا می‌خواستم آن کار‌ها را انجام بدهم تا سر فرصت به لیگ اضافه شوم. هواداران پس از رفتن من نشان دادند که می‌توان به آن‌ها تکیه کرد، زیرا قدرشناس و صادقانه و بدون شعار پشت تراکتور هستند. به خاطر آن‌ها به تراکتور برگشتم.

کریمی ادامه داد: دومین عامل بازگشت من ورزش کشورمان است. فوتبال هم بخشی از این ورزش است. نماینده ایران تمام آذربایجان و همه ترک‌ها هستیم. باید آبرومندانه در لیگ قهرمانان شرکت کنیم و آماده باشیم. باید باعث دلخوشی مردم‌ باشیم.

او خاطرنشان کرد: سومین عامل بازگشت من، اعتلای نام تراکتور است، زیرا تراکتور تیم بزرگی است و شانه به شانه خیلی از تیم‌های پرطرفدار دنیا حرکت می‌کند. باید برای این تیم کار کنیم. به خاطر باشگاه و بچه‌های تراکتور بازگشتم. آن‌ها مظلوم واقع شدند. شاید امکانات خیلی از تیم‌ها را نداشته باشیم، اما بازیکنان ما فصل گذشته با تمام قوا ایستادند و توانستند سهمیه مشروط لیگ قهرمانان را بگیرند، این کار بزرگی بود.

سرمربی تیم تراکتور افزود: چهارمین عامل بازگشت من پرسنل باشگاه خاصه محمدرضا زنوزی هستند. از طرفداران یک خواهش دارم. اگر به یکی از فیلم‌های برنامه ۹۰ مراجعه کنند، می‌بینند در آن فیلم گفتم با مجموعه افرادی که تیم را به شکل شخصی اداره می‌کنند خیلی کار کردم و تجربه‌ام در این زمینه بیشتر از سایر مربیان است. پنج سال با محمد طباطبایی در تیم پاس کار کردم که حاصل آن، ۲ قهرمانی و ۳ نایب قهرمانی لیگ و یک قهرمانی آسیا در سال پنجم بود. سه سال با تیم بهمن کار کردم، از لیگ ۲ شروع کردیم و ۲ نایب قهرمانی در لیگ یک آوردیم. توفیق همکاری با استقلال اهواز را داشتم که با این تیم به نایب قهرمانی رسیدیم، اما در اصل باید قهرمان می‌شدیم که یک پرچم اشتباه مانع شد.

زنوزی سالانه ۵۰ تا ۷۰ میلیارد تومان برای تراکتور هزینه می کند 

او تصریح کرد: صد البته برای تیم محبوب و دوست‌داشتنی مثل تراکتور هزینه کردن خیلی گوارا است، اما یک نفر به نام زنوزی در جیبش دست کرده و سالانه ۵۰ تا ۷۰ میلیارد تومان هزینه می‌کند. در برخی از سال‌ها هم به خاطر  اشتباه کادرفنی توفیقی حاصل نشده است. وقتی به تبریز آمدم و گفتند لیست بنویس دیدم بازیکنی نمانده است. این واقعیت را هواداران بدانند. هر چه نگاه کردیم دیدیم بازیکن تأثیرگذاری در لیگ نمانده است.

سرمربی تیم تراکتور خاطرنشان کرد: به حسین خطیبی مأموریت دادیم تا بگردد و بازیکن پیدا کند، اما او هم اعلام کرد بازیکنی نمانده است. بازیکنانی هم که با تیم خود اختلاف دارند و در لیست آن تیم نیستند، می‌گویند برای رضایتنامه باید ۱۰ میلیارد تومان به باشگاهم بدهید. بماند که خودشان هم برای یک فصل مبلغ زیادی می‌خواهند. اصلاً نمی‌توان چنین کاری انجام داد.

جذب بازیکن با رضایت نامه ۲۰ میلیارد تومانی کار ساده ای نیست 

کریمی گفت: ناچار هستیم در شرایط فعلی به بازیکنان رده‌های سنی پایین‌تر تراکتور دست دراز کنیم. می‌دانند سلیقه من چیست، اما وقتی دست خود را به سمت بازیکنانی که نام مطرحی دارند، دراز می‌کنیم دست ما را رد می‌کنند. جذب بازیکن با رضایتنامه ۲۰ میلیارد کار ساده‌ای نیست، اما زنوزی باید این کار را انجام دهد.

کنعانی زادگان نزدیک به ۸۰میلیارد تومان گرفته است 

او ادامه داد: می‌دانید مجیزگوی کسی نیستم و پشت سر کسی هم حرف نمی‌زنم. نیازی به این کار نیست، اما کار سخت است. با اشتباه کادر‌های فنی قبلی، زنوزی سالی ۷۰ تا ۸۰ میلیارد تومان هزینه کرد، اما چنین اشتباهی نمی‌کنم. همه دیدند بار قبلی در همین تبریز بازیکنی مثل محسن یوسفی را جذب کردیم که ستاره شد و فوتبال را در ادامه کنار گذاشت. میلاد زنیدپور را به ماشین‌سازی آوردم و اولین گل ما به تراکتور را همین بازیکن زد. خیلی بازیکنان هم گفتند با ما قرارداد چند ساله ببندید. محمدحسین کنعانی‌زاده را با ۶۰۰ میلیون تومان به ماشین‌سازی آوردم که اکنون برای ۲ فصل از تیم قطری نزدیک به ۸۰ میلیارد تومان پول گرفته است.

سرمربی تیم تراکتور تصریح کرد: درباره بازیکنانی هم که می‌خواهیم به تراکتور بیاوریم سلیقه به خرج دادیم . امروزه مثل سال‌های گذشته دست کردن در جیب و پرداخت ۶۰ - ۷۰ میلیارد تومان قابل پذیرش نیست. با مجموعه مدیریتی صحبت کردیم و چنین امکانی برای ما وجود ندارد. باید به نفراتی که قیمت‌شان کمتر، اما آینده‌شان بهتر است تکیه کنیم.

کریمی بیان کرد: هواداران بدانند چاره‌ای نداریم، اما مأمور هستیم به دلیل مسائل مالی از بازیکنان سطح پایین‌تر و تیم‌های امید و جوانان خودمان که مستعد هستند استفاده کنیم و تیمی بسازیم که در سطح استاندارد باشد. در ۱۶ استان فوتبال‌خیز خدمت کردم. افرادی مثل زنوزی حیف هستند. طرفداران ما هم عزیز هستند و حق دارند، اما اکنون در این شرایط سخت اقتصادی که یک نفر دست در جیبش کرده و حدود ۵۰ میلیارد تومان پول می‌دهد، کار سخت است.

او ادامه داد: طرفداران ما نشان دادند قدرشناس هستند و دست تک تک آن‌ها را می‌بوسم. از همگی ممنون هستم و در زندگی برای آنها آرزوی موفقیت می‌کنم، اما بدانند من و دستیارانم یک ثانیه را در تبریز به بطالت نمی‌گذرانیم و با تمام قدرت کار می‌کنیم تا تراکتور بتواند در حد نامش در لیگ برتر شرکت کند.

سرمربی تیم تراکتو خاطرنشان کرد: باید قدرشناس باشیم. جمشید نظمی به عنوان یک مدیر با تمام وجود تلاش می‌کند. در رأس همه ما هم محمدرضا زنوزی است که باید از او دلجویی شود. جمله‌ای گفت که واقعا دلم برای او سوخت. می‌گوید آیا درست است یک نفر از جیبش خرج کند و کم‌محبتی هم ببیند؟ تمام حرفهای او منطقی است. به من گفت همانطور که به حرفت گوش کردم به حرف مربیان دیگر هم گوش کردم. زنوزی می‌گوید یکی از دلایل نابسامانی تراکتور این است که تمام اختیارات را به هیئت مدیره، مدیرعامل و مربی داده ام. اصول فوتبال هم این را می‌گوید.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار