پیوند‌های اجتماعی و فرهنگی سیستان و بلوچستان و هرمزگان با تقویت زیر ساخت‌های عمرانی محکم‌تر می‌شود

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بین مردم دو استان سیستان و بلوچستان و هرمزگان مشترکات فرهنگی و‌اجتماعی، اقتصادی و پیوند‌های خویشاوندی زیادی وجود دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، استاندار سیستان و بلوچستان بهمراه استاندارهرمزگان در سفری مشترک به جنوب سیستان و بلوچستان ضمن بازدید از پروژه‌های بین استانی، تاکید کردند: بین مردم دو استان سیستان و بلوچستان و هرمزگان مشترکات فرهنگی و‌اجتماعی، اقتصادی و پیوند‌های خویشاوندی زیادی وجود دارد که با تقویت زیر ساخت‌های عمرانی، رابطه بین دو استان مستحکم‌تر از قبل خواهد شد.

موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان گفت:در حوزه دو استان یک محور اصلی (جاده) از دو طرف در حال ساخت است که بخش بنت، شهرستان نیکشهر، شهرستان قصرقند و بشاگرد و میناب دراستان هرمزگان متصل می‌کند که باعث تحول و رونق اقتصاد منطقه و همچنین راه دسترسی کشورمان به بازار‌های کشور‌های آسیا (پاکستان، هند، چین)‌که ۳۷ درصد از‌ جعیت جهان در این کشور‌ها متمرکز است، را هموار و‌ کوتاه می‌کند.

وی بیان کرد: برای تکمیل جاده بنت به بشاگرد، سه پروژه بزرگ راه سازی مشغول به کار هستند که از سه محل استانی، سواحل مکران و اعتبارات ملی، بودجه تخصیص داده شده است.

موهبتی افزود:با توجه به ذخایر عظیم معدنی در مناطق جنوبی سیستان و بلوچستان، استان هرمزگان میتواند در صادرات محصولات معدنی، هم افزایی خوبی با استان ما داشته باشد.

همچنین همتی استاندار هرمزگان در این بازدید مشترک اظهار کرد: بیشتر پروژه‌هایی که بین دو استان سیستان و بلوچستان و هرمزگان در حوزه راه وجود دارد تا پایان سال ۱۴۰۰۱ به اتمام‌میرسد علاوه بر دسترسی آسان مردم دو تا استان، باعث پیشرفت، تامین منافع و اشتغال آفرینی مردم می‌شود.

استاندار هرمزگان عنوان کرد:بین مردم بلوچ و مردم هرمزگان یک رابطه‌ای درهم تنیده وجود دارد که باید به آن توجه ویژه شود و از این فرصت برای امنیت و سرمایه گذاری در منطقه باید بهره جست.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار