افتتاح نخستین هنرستان پسرانه هنر‌های زیبا در چهارمحال و بختیاری

نخستین هنرستان پسرانه هنر‌های زیبا در چهارمحال و بختیاری افتتاح شد و از ابتدای مهرماه ۱۴۰۰ با پذیرش هنرجو در رشته‌های تئاتر و سینما فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، شهرام فرجی معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: نخستین هنرستان پسرانه هنر‌های زیبا در استان گشایش یافت و این هنرستان از ابتدای مهرماه ۱۴۰۰ با پذیرش هنرجو در رشته‌های تئاتر و سینما فعالیت خود را آغاز خواهد کرد؛ امید است دانش‌آموختگان این واحد آموزشی بتواند در آینده برای اعتلای هنر هفتم و دیگر شاخه‌های هنری در استان گام‌های موثری بردارند.

او افزود: در یک سال گذشته برای ۸۰ فیلم کوتاه در استان پروانه ساخت صادر شده است و این فیلم‌ها به صورت مستند و داستانی تهیه و تولید می‌شود.


بیشتر بخوانید


فرجی اضافه کرد: در این مدت یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای حمایت از فعالیت‌های فیلم‌سازی هنرمندان استانی اختصاص یافته است.

او اظهار داشت: فیلم سینمایی «دختران باد» در منطقه بازفت شهرستان کوهرنگ به پایان مراحل تصویربرداری خود رسیده است؛ این فیلم به کارگردانی فریدون نجفی از فیلم‌سازان برجسته استانی، مراحل نهایی تولید خود را سپری می‌کند تا برای حضور در جشنواره فیلم فجر آماده شود.

فرجی تصریح کرد: مجوز راه‌اندازی دفاتر انجمن سینمای جوان در شهرستان‌های فارسان، بروجن و لردگان صادر شده است و برای آغاز فعالیت این دفاتر لازم است علاوه بر آماده‌سازی مکان مناسب، بعضی از تجهیزات مورد نیاز فیلم‌سازی نیز تهیه شود تا بتوان همراه با گسترش فعالیت‌های آموزشی زمینه برای تولید آثار فراهم کرد.

او گفت: شرایط ناشی از شیوع کرونا موجب شد تا بخش عمده‌ای از فعالیت‌های هنری با رکود مواجه شود و هنرمندان نتوانند برنامه‌های خود را به شیوه معمول گذشته دنبال کنند از این رو با کمک صندوق اعتباری هنر تلاش شد تا کمک‌های مالی محدودی در اختیار اعضای این صندوق قرار گیرد که در این راستا نزدیک به ۲۰۰ هنرمند حوزه سینمایی در استان از این حمایت‌ها بهره‌مند شدند.

فرجی بیان کرد: با تغییر وضعیت کرونایی و مساعد شدن شرایط کارگاه‌های تخصصی با موضوع عکاسی، کارگردانی، بازیگری و دیگر موارد مرتبط با سینما به صورت هدفمندتر برای علاقمندان برپا خواهد شد.

او افزود: استقبال از جشنواره فیلم ۶۰ ثانیه‌ای «بام ایران، بام سلامتی» که به صورت مجازی در نیمه سال گذشته برگزار شد نشان داد که ظرفیت‌های مناسبی در این عرصه در استان وجود دارد که می‌توان در آینده برای ساماندهی و گسترش آن برنامه‌ریزی کرد.

فرجی اضافه کرد: به زودی فراخوان پنجمین جشنواره دو سالانه فیلم کوتاه بام ایران منتشر خواهد شد.

او ادامه داد: هم‌اکنون ۱۱ موسسه فیلم‌سازی و پنج آموزشگاه آزاد سینمای در چهارمحال و بختیاری فعالیت‌های آموزشی و تولیدی را در این حوزه دنبال می‌کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.