معرفی کتاب؛

پشت پرده ارتباط آمریکا با جهان را در «زمامداری توحش» بخوانید

کتاب «زمامداری توحش» تألیف مکس بلومنتال با ترجمه محمد مظفرپور در انتشارات سروش منتشرشد.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،کتاب «زمامداری توحش» تألیف مکس بلومنتال با ترجمه محمد مظفرپور در انتشارات سروش منتشرشد.


ببیشتربخوانید


نویسنده کتاب، در اثرش ماجرای واقعی پشت پرده ارتباط آمریکا با جهان را واکاوی می‌کند و نشان می‌دهد چگونه نیرو‌های افراطی که امروز صلح را در جهان، در معرض خطر قرار داده اند، ثمره اجتناب ناپذیری از طرح‌های استعماری ایالات متحده آمریکا هستند.

تامین مالی مخفیانه مجاهدین که به حمله شوروی به افغانستان در سال ۱۹۷۹ منجر شد و پس از آن، افراطیونی مانند اسامه بن لادن که بعد‌ها با او مخالفت کرده بودند، تحت حمایت آمریکا قرار داشت.

پنتاگون، آموزش و تسلیح عناصر جهادی در افغانستان، سوره و لیبی را به عهده گرفت و به دخالت نظامی به منظور تغییر حکومت در خاورمیانه دست زد و در نتیجه، محیط مناسبی برای رشد داعش ایجاد شد تا به درگیری‌های خارج از مرز‌های آمریکا به خاک این کشور کشیده شود و جنگ‌های شکست خورده در بیرون از مرزهای آمریکا را، هم دربرابر تروریسم و هم در برابر فراملی گرایی داخلی آسیب پذیرتر کرد.

ریاست جمهوری ترامپ بر آمریکا نتیجه اجنتناب ناپذیر سلطه نومحافظه کاران در دوره پس از جنگ سرد بود و دخالت‌های ترامپ در خاورمیانه تنها به بدترشدن اوضاع آمریکا در این منطقه کمک کرد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.