بر باد رفتن سود یاقوت‌های سرخ از سفره کشاورز/ دست دلالان به خون زرشک آلوده است

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی گفت: بازار زرشک همچون بازار سایر محصولات استراتژیک با دلالان دست و پنجه نرم می‌کند.

ضیائیان احمدی مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: دو سالی می‌شود که بازار زرشک نابسامان شده است و این نابسامانی دلایل مختلفی  از جمله  عدم شناخته شدن زرشک در بازار‌های بین المللی و شیوع کرونا دارد.

او با اشاره به اینکه شیوع کرونا بر بازار همه محصولات تأثیر گذاشته و زرشک نیز جزو محصولات اساسی خانواده ها نیست افزود: پارسال با مدیریت‌ها توانستیم قیمت زرشک را از ۳۰ هزار تومان به ۶۰ هزار تومان برسانیم.

ضیائیان احمدی با اشاره به اینکه دلالان، زرشک تازه را به هر قیمتی از کشاورزان می‌خرند و بیشترین سود به جیبشان می‌رود ادامه داد: امکان حذف دلالان از بازار وجود ندارد و گردش مالی بازار در توان تشکل‌های دولتی نیست.

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه پارسال امکان عرضه زرشک تازه در سطح بازار‌های شهر‌های بزرگ استان فراهم شد تصریح کرد: پارسال برای رفع این مشکل ۵ غرفه عرضه زرشک در بازار‌های بزرگ تهران راه اندازی شد تا محصول کشاورزان ساماندهی شود.

او اظهار کرد: امسال میزان موجودی زرشک در سردخانه‌های استان کمتر از هزار تن است، در صورتی که پارسال ۶ هزار تن بوده است.

ضیائیان احمدی با اشاره به اینکه تا عید نوروز امکان عرضه زرشک پفکی برداشت شده سال جدید وجود دارد تصریح کرد: کشاورزان زرشک خود را به هر قیمتی عرضه نکنند تا قیمت‌ها کنترل شود.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار