بهترین انتقال‌های آزاد فوتبال اروپا در نقل و انتقالات تابستانی

برخی از بزرگ‌ترین بازیکنان دنیای فوتبال، پس از پایان قراردادشان به عنوان بازیکن آزاد راهی تیم‌های دیگر شدند.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در شرایطی که شیوع ویروس کرونا شرایط باشگاه‌ها را تحت تاثیر قرار داده است، باشگاه‌های اروپایی در تابستان مبلغی نزدیک به ۳.۱ میلیارد یورو صرف خرید بازیکن کردند. در حالی که باشگاه‌های لیگ برتری با خرید ۵، ۶ بازیکن گران قیمت بیشترین هزینه را در نقل و انتقالات متقبل شدند، باشگاه‌های اسپانیایی در نقطه مقابل قرار داشتند. 

تیم‌های فوتبال بارسلونا و رئال مادرید به دلیل مشکلات مالی نتوانستند مانند فصول گذشته هزینه زیادی را صرف خرید بازیکن کنند.  

در تابستان بیش از ۱۵۴۷ قرارداد توسط باشگاه‌های شاغل در ۵ لیگ معتبر اروپایی ثبت شد که برخی از جا به جایی‌های غیرمنتظره باعث شد این پنجره خاص باشد.

در این میان بسیاری از باشگاه‌ها دست روی بازیکنان آزادی گذاشتند که قراردادشان به پایان رسیده بود و بدون هزینه انتقال، آن‌ها را جذب کردند.  

پاری سن ژرمن با خرید ۷ بازیکن که ۴ نفر از آن‌ها آزاد بودند، برنده بزرگ پنجره نقل و انتقالات تابستانی بود.  

با توجه به این مقدمه، در این گزارش ۵ انتقال رایگان و بزرگ تابستانی را بررسی می‌کنیم.  

۱- لیونل مسی - پاری سن ژرمن

بهترین تیم لوشامپیونه پس از جدایی باورنکردنی مسی از پاری سن ژرمن به سرعت او را به خدمت گرفت. پس از ۲۱ سال بازی در بارسلونا، مسی به دلیل بحران مالی باشگاه مجبور شد با گریه بارسلونا را ترک کند.  

مسی با ثبت رکورد کسب ۶ توپ طلا، ۶۷۲ گل، ۳۰۵ پاس گل و بسیاری از رکورد‌های دیگر سرانجام در تابستان امسال بارسلون را ترک کرد. پاریسی‌ها از این موضوع بهترین استفاده را کردند و هرگز برای امضای قرارداد با او وقت تلف نکردند.  

لیونل مسی در یک اتفاق هیجان انگیز روز  دهم آگوست وارد پاریس شد تا حرکت سرنوشت ساز خود را تکمیل کند. او نخستین بازی خود در پاری سن ژؤمن را مقابل ریمز انجام داد و در دقیقه ۶۶ به جای نیمار وارد بازی شد.

قرارداد کنونی مسی تا سال ۲۰۲۳ اعتبار دارد و قابلیت تمدید خودکار برای یک سال دیگر را هم دارد. با این شرایط مسی تا ۲ و یا شاید ۳ سال آینده فرصت کافی برای افزایش رکورد‌های خود را خواهد داشت.  

۲- جانلوئیجی دوناروما - پاری سن ژرمن

انتقال رایگان جانلوئیجی دوناروما به پاری سن ژرمن باعث شوکه شدن هواداران آث میلان شد. از زمانی که او نخستین بازی خود را برای میلان در سال ۲۰۱۵ انجام داد، این اعجوبه ایتالیایی تیم‌های زیادی را خواهان خود می‌دید، اما همه انتظار داشتند که جدایی او برای آث میلان سودآور باشد نه رایگان.  

دوناروما تا سن ۲۲ سالگی بیش از ۲۸۰ بازی برای آث میلان و تیم ملی ایتالیا انجام داده است. دوناروما که به عنوان یک دروازه بان بسیار جوان است، درون چارچوب مانند یک دروازه بان باتجربه عمل می‌کند. با توجه به نمایش‌های مطمئن او در یورو ۲۰۲۰، دوناروما جایزه بهترین بازیکن مسابقات را دریافت کرد.

دوناروما با انتقال به چند تیم بزرگ اروپایی در ارتباط بود، اما در نهایت تصمیم گرفت راهی پاریس شود.  

با در اختیار داشتن کیلور ناواس می‌توان گفت که پاری سن ژرمن اکنون یکی از مطمئن‌ترین چارچوب‌های اروپا را در اختیار دارد.  

۳- داوید آلابا - رئال مادرید

شاید مهم‌ترین خرید رئال مادرید در تابستان، داوید آلابا باشد که بدون هزینه انتقال به این تیم پیوست. در حالی که سرخیو راموس و راقائل واران به عنوان زوج اصلی خط دفاع از جمع کهکشانی‌ها جدا شدند، ورود داوید آلابا می‌تواند استحکام لازم را به خط دفاع رئال مادرید بدهد.  

آلابا پس از ۱۳ سال بازی در بایرن مونیخ، در پایان فصل گذشته تصمیم گرفت این تیم را ترک کند. در حالی که رئال مادرید آلابا را طی انتقالی رایگان به خدمت گرفت، گفته می‌شود که او در طول قرارداد ۵ ساله خود ۱۱۵ میلیون یورو درآمد خواهد داشت.

آلابا در ۲۹ سالگی توانایی‌های زیادی دارد که رئال مادرید محل مناسبی برای نشان دادن آن‌ها است. توانایی بازی در چند پُست باعث می‌شود که مدافع اتریشی بتواند در پُست دفاع چپ نیز بازی کند. رئال مادرید بدون پرداخت هیچ مبلغی بابت هزینه انتقال، توانست آلابا را به خدمت بگیرد که در شرایط بحرانی این باشگاه یک موفقیت اقتصادی بود.  

۴- ممفیس دپای (۴۵ میلیون یورو) - بارسلونا

خرید ممفیس دپای یکی از بهترین تصمیمات این باشگاه بود. بلوگرانا موفق شد مهاجم هلندی را متقاعد کند که با قراردادی ۲ ساله به جمع آن‌ها ملحق شود. دپای پس از گذراندن یک فصل درخشان با لیون به بارسلونا آمد.

پس از جدایی لیونل مسی بارسلونا به شدت به یک مهاجم تمام کننده نیاز داشت.  در شرایطی که آنتوان گریژمان برای پر کردن جای خالی لیونل مسی تلاش بیشتری می‌کرد، کاتالان‌ها دپای را به جای مسی جذب کردند. هر چند این ۲ بازیکن با هم مقایسه نیستند، اما مهاجم ۲۷ ساله اهل هلند  تاکنون نشان داده که یک خرید فوق العاده توسط هیئت مدیره بارسلونا بوده است.

دپای در ۳ هفته ابتدایی لالیگا ۲ گل زده و یک پاس گل داده است. پس از خرید‌های ناامید کننده و زیان آور بارسلونا در سال‌های گذشته می‌توان گفت که مهاجم هلندی بهترین خرید کاتالان‌ها در سال‌های گذشته بوده است.


بیشتر بخوانید


۵- هاکان چالهان اوغلو - اینترمیلان

هاکان چالهان اوغلو در اقدامی کم سابقه پس از پایان قراردادش با آث میلان راهی رقیب همشهری، یعنی اینترمیلان شد. بازیساز ترکیه‌ای با این حرکت به بیست و هفتمین بازیکنی تبدیل شد که به یاغی میلان تبدیل شده است.

باشگاه اینترمیلان پیراهن شماره ۲۰ که پیش از این در اختیار بورخا والرو بود را به اوغلو اختصاص دادند. هاکان در ۱۷۲ بازی برای آث میلان ۸۰ گل به ثمر رساند.  

پس از خروج روملو لوکاکو، حضور بازیکن خلاقی مانند هاکان می‌تواند کمک زیادی به نراتزوری کند. این ملی پوش ترکیه‌ای در ۲ بازی ابتدایی خود برای اینتر میلان موفق شد یک گل بزند و یک پاس گل بدهد.  

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار