حال تالاب آق‌گل ملایر بد است

این روزها که در حال گذار از فصل گرم سال هستیم همچنان وضعیت تالاب آق‌گل ملایر به دلیل نبود خوب نیست و حال خوشی ندارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، وضعیت تالاب آق‌گل ملایر به دلیل نبود بارندگی‌های لازم، نبود تخصیص حق آبه تالاب‌ها و مشکلات برداشت بی‌رویه از منابع زیرزمینی اطراف تالاب‌ها ناخوش است.

محسن جعفری‌نژاد بسطامی، مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان با اشاره به اینکه طرح مدیریت جامع تالاب آق‌گل در برنامه پنجم و ششم توسعه بود، گفت: این طرح باید با همکاری سازمان‌های مختلفی انجام شود.

جعفری‌نژادبسطامی تأکید کرد: یکی از اولویت‌های مهم دولت یازدهم و دوازدهم بحث احیای تالاب‌ها بود که در این زمینه سازمان محیط زیست استان همدان در دو سال گذشته توانست طرح مدیریت جامع تالاب آق‌گل را به عنوان یکی از ۳۵ تالاب مهم کشور انجام دهد.

او با اشاره به اینکه با پیگیری‌های مستمر اعتبارات ملی و عمرانی برای این طرح جذب شد، تصریح کرد: بیشتر تالاب‌های مهم کشور با حمایت استان‌ها این برنامه را مصوب و عملیاتی کرده‌اند و امیدواریم در استان همدان نیز بتوانیم از این ظرفیت استفاده کنیم و بر اساس برنامه‌ای که در طرح مشخص شده این قابلیت را در استان به منصه ظهور برسانیم.

جعفری‌نژاد بسطامی با اشاره به اینکه این تالاب بین دو استان مرکزی و همدان قرار دارد،گفت: این قضیه حساسیت را برای مدیریت این تالاب افزایش داده و ضرورت دارد در سطح کلان استان رایزنی‌ها و پیگیری‌ها انجام شود.

او با اشاره به برگزاری جلسات متعدد بین مدیران دو استان در خصوص وضعیت تالاب آق‌گل، افزود: اجرای این طرح می‌تواند اثرات مثبتی در استان داشته باشد و این مطالبه مردم منطقه جوامع محلی و مدیران است چراکه احیای تالاب‌ها با سلامت مردم گره خورده است.

انتهای پیام/د

برچسب ها: تالاب ، حق آبه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.