اخطار زیست محیطی برای پالایشگاه تبریز

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: پالایشگاه تبریز به علت رعایت نکردن ضوابط زیست محیطی و انتشار بوی نامطبوع اخطار گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،عباس نژاد مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی در بازدید از خطوط فرآیندی پالایشگاه تبریز گفت: پایش‌های به عمل آمده و گزارش‌های مردمی حاکی از انتشار بوی نامطبوع حاصل از متصاعد شدن ترکیبات مرکاپتان در اطراف پالایشگاه تبریز بود.

او اظهار کرد: بررسی‌های کارشناسی نشان داد که منشا انتشار بوی نامطبوع از پالایشگاه تبریز به دلیل بروز مشکل فنی در خطوط مواصلاتی و نشتی در یکی از مخازن آن بوده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اضافه کرد: بروز نقص فنی و ایرادات در پالایشگاه تبریز از نزدیک بررسی شد و بلافاصله اقدامات اصلاحی و تعمیرات لازم از سوی مدیریت فنی پالایشگاه انجام گرفت و مشکل آلودگی ایجاد شده در حال مرتفع شدن است.

عباس نژاد گفت: در این خصوص اخطاریه‌های لازم به مدیریت پالایشگاه در خصوص جلوگیری از حوادث مشابه صادر شده است.

او افزود: با توجه به ماهیت فرآیند تولید صنایع نفتی، بروز برخی حوادث و آلودگی‌های لحظه‌ای در اثر نقص فنی قابل پیش بینی نیست، اما در هر حال در موارد بروز هر گونه آلودگی، با توجه به پایش‌های مستمر شبانه روزی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی، موارد احصا و اقدامات قانونی لازم انجام می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: به طور قطع باید جلوی آلودگی پالایشگاه تبریز گرفته شود و طرح‌های کاهش اثرات زیست محیطی پالایشگاه تبریز ارائه شود.

او با اشاره به اینکه سیستم‌های سنجش آلودگی آنلاین حفاظت محیط زیست در پالایشگاه تبریز مستقر هستند اضافه کرد: آلودگی و بوی نامطبوع متصاعد شده مطابق ضرب الاعجل تعیین شده برای پالایشگاه پیگیری خواهد شد.

شرکت پالایش نفت تبریز در بهمن سال ۱۳۵۶ با ظرفیت اسمی ۸۰ هزار بشکه در روز راه اندازی شـد؛ افزایش ظرفیت تولیـد به ۱۱۰ هزار بشکه در سال ۱۳۷۱ با تلاش کارشناسان و متخصصان داخلی برگ زرینی است که در این شرکت رقم خورد.

شـرکت پالایش نفت تبریز هـم اکنون سهم حدود ۷ درصدی از توان تصفیه نفت خام کل کشور را با تبـدیل به فرآورده‌های اصلی و ویژه به خود اختصاص داده و تامین بخشی از سوخت مایع مورد نیـاز شمال غرب کشور را برعهده دارد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار