زنگی آبادی: انتظاری از دوچرخه سواران نداریم که بتوانند مقام کسب کنند

علی زنگی آبادی مدیر تیم‌های ملی دوچرخه سواری درباره شرایط این رشته ورزشی در مسابقات جهانی توضیحاتی را بیان کرد.

علی زنگی آبادی در گفت و گو با خبرنگار  گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، مدیر تیم‌های ملی دوچرخه سواری در مورد شرایط دوچرخه سواران قبل از مسابقات جهانی گفت: ما در رشته دوچرخه سواری جاده بانوان و زیر ۲۳ سال مردان، سهمیه داریم. برای این سهمیه‌ها اردو تشکیل دادیم که ۳ نفر آن‌ها خانوم هستند. زیر ۲۳ سال مردان، یک سهمیه داشتیم و سهمیه دیگری را به ما دادند. مسابقات جهانی دوچرخه سواری بلژیک از ۲۳ شهریور ماه برگزار می‌شود. اردوی یک هفته‌ای را ترتیب داده ایم که دوچرخه سواران با یکدیگر هماهنگ شوند.

او درباره پیش بینی خود از این مسابقات اظهار کرد: فدراسیون جهانی این رشته، سیستم امتیاز دهی دارد. سال گذشته مسابقات قهرمانی کشور برگزار نشد. امتیاز ما را امسال نصف کردند. اگر مسابقات کشوری را برگزار نمی‌کردیم، نمی‌توانستیم در المپیک شرکت کنیم. امسال در این مسابقات شرکت می‌کنیم که بتوانیم سهمیه امتیاز کامل را داشته باشیم. دوچرخه سوارانمان، وضعیت معمولی دارند و انتظاری از آن‌ها نداریم که بتوانند مقامی کسب کنند. دوچرخه سواران از مسابقات دور بودند و فدراسیون هیچ مسابقاتی برایمان نگذاشت. ان شاالله بتوانیم از الان به بعد، با برنامه ریزی خوبی دوچرخه سوارانمان را از لحاظ روحی و روانی آماده کنیم.

او ادامه داد: در یک سال و نیم گذشته هیچ مسابقه‌ای به دلیل شیوع ویروس کرونا نداشتیم. اولین مسابقاتمان، امروز در جاده چالوس برگزار شد. بانوانمان نیز، در پارک سرخه حصار مسابقه دادند. تا پایان آبان ماه نیز، مسابقات لیگ برتر دوچرخه سواری برگزار می‌شود. ان شاالله بتوانیم از آذر ماه، اردو‌های بدنسازی را تدارک ببنیم و تیم خود را آماده مسابقات آسیایی کند. دوچرخه سوارانمان، ۲۶ شهریور به بلژیک اعزام می‌شوند و مسابقات ۲۸ شهریور برگزار می‌شود.

زنگی آبادی در خصوص انصراف ناصری از مربیگری تیم ملی دوچرخه سواری استقامت تصریح کرد: ناصری در مسابقات المپیک و پیست جوانان، داور بودند. او به دلیل کار‌های شخصی، از همراهی تیم ملی انصراف داد. ناصری از اردو‌های بعدی ما را همراهی می‌کند و از این موضوع مشکلی نیست. ان شاالله که همه چیز طبق خواسته ما پیش رود. ناطقی به جای ناصری، در این اردو با ما خواهند بود. نیازی نیست که همه افراد را به اردو ببریم. کسب امتیاز برایمان در این مسابقات اهمیت زیادی دارد و نتیجه زیاد اهمیتی ندارد. ان شااله بتوانیم سال آتی برای ورودی المپیک تلاش کنیم. ناطقی در این مرحله مربی دوچرخه سواری است و در مراحل بعدی هم، دیگر نفرات هم به ما اضافه می‌شوند. ناطقی و غیاثوند (در بخش بانوان) مربی دوچرخه سواری ما هستند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار