قطع نامه پایانی سومین نشست شورای عمومی دفتر تحکیم وحدت؛

آرمانگرایی توأمان با عقلانیت و شجاعت، وجه مشترک حرکت دانشجویی

دفتر تحکيم وحدت ضمن گراميداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه فعالان دانشجویی را براي مصونيت از غفلت و عقب ماندگی به شناخت مقتضیات زمان توصيه كرد.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران دفتر تحکيم وحدت در قطع نامه پاياني شوراي دفتر تحکيم وحدت آرمانگرايي واقع بينانه توامان با عقلانيت و شجاعت در اهداف را وجه مشترک حرکت دانشجويي دانست و افزود دانشجويان بايد مقتضيات زمانه خود را بشناسند .
متن اين قطع نامه به شرح زير ميباشد :
كربلا يعني كه ياد رهبري از حسين عصر خود فرمانبري
بسم الله الرحمن الرحیم
یا ایها الذین امنوا لاتحلوا شعائر الله
در سالروز شهادت آیت الله مفتح هستیم ، سنبلی برخاسته از حوزه ی علمیه که به دست کوردلان فریب خورده در بستر شوم شیطانی مادیت گرایی غرب به ملا اعلی شتافت و خون مطهرش وحدت حوزه و دانشگاه را امضا کرد. وحدتی که اگر بدور از شعارزدگی باشد ضامن تداوم انقلاب اسلامی و شکفتن جمهوری اسلامی
در ابعاد مختلف و در راستای تحقق اسلام ناب محمدی خواهد بود، چرا که حوزه های علمیه محل اتصال عقل به منابع وحی ، به عنوان پایگاه اسلام اصیل فقاهت و بیانگر فرهنگ اسلامی و استخراج کننده ی احکام الهی است از سوی دیگر دانشگاه محل شناخت موضوعات برخاسته از نیازهای علمی و تخصصی جامعه می باشد و پیشگام در پیگیری مطالبات بر حق ملت از حاکمیت، که باید نیروهای متعهد و متخصص را تربیت نماید. وحدت این دو ضربه ی کوبنده ای بر نقشه ی چند ساله استعمارگران خواهد ساخت چرا که جدا پنداشتن این دو از توطئه های شوم و حساب شده ی استعمارگران غربی برای حاکمیت فرهنگی خویش بر کشورهای اسلامی خواهد بود. و بدانیم اسیبی که در طول تاریخ این دو نهاد را تهدیدمی کند فاصله گرفتن از مردم و مطالبات ایشان است و قطعا یکی از دلایل محقق نشدن وحدت حوزه و دانشگاه ضعف فکری و ساختاری هر دو نهاد می باشد، دانشگاه امروز بیشتر شبیه نمایشگاهی است که تولیدات پوسیده ی غرب را به خورد دانشجو می دهد و از انها شبه دانشجویانی با اداهای روشنفکرانه می سازد و حوزه های ما نیز بدون در نظر گرفتن تجرییات عقلانی و حجم زیاد اطلاعات جاری در اذهان جوانان، افکاری ناهمگون در اختیارشان می گذارد. ساختن دانشگاه اسلامی از اساسی ترین اهداف وحدت حوزه و دانشگاه است،
تدوین علوم انسانی اسلامی باید از متن کتاب و سنت صورت پذیرد و جز این،معجونی التقاطی با افکار و اندیشه های وارداتی خواهد بود از این رو این امر به عهده ی متخصصان اگاه و اشنا و معتقد به فقه پویا یعنی فقهای دین شناس حوزه و روحانیون است، از مدرسین متعهد و متخصص حوزه علمیه و به خصوص حوزه ی علمیه قم می خواهیم تا در این امر مهم و حیاتی بیش از پیش مشارکت نمایند و با اساتید متعهد و متخصص دانشگاهی همکاری نمایند. با توجه به اهمیت و عظمتی که این مساله دارد تلاشهای صورت گرفته در این جهت نه تنهاکافی نبوده که حتی بروز و ظهوری نداشته است.
به فرمان رهبر انقلاب اسلامی امام خمینی و امام خامنه ای و با تاسی از بزرگانی چون شهید ایت الله مفتح حوزه و دانشگاه دست اخوت و همکاری به معنای واقعی به هم داده و این هدف الهی را تحقق بخشند و با فرا رفتن ازشعارها کار مشترک را بر مبانی اسلامی شروع کنند. ما ارامانگرایی واقع بینانه ی توامان با عقلانیت و شجاعت را در اهداف،وجه مشترک حرکت دانشجویی می دانیم و هیچ گونه معامله و مماشات را بر سر اهداف خویش بر نمی تابیم،و هر گونه سکوت مصلحت اندیشانه در مقابل خطاها وکج روی ها را از مصادیق مسامحه می دانیم ، سیاست ابزاری برای رسیدن به کمالالهی و جهت اصلاح زیرساخت های جامعه اسلامی ایران است و اعلام می کنیم که دانشجوی ایده الگرا، سیاست را، ابزار و وسیله ای می داند، برای محقق شدن اهداف نظام متعالی جمهوری اسلامی، و با هرگونه سیاستی که خود هدفی برای کسب وجه و قدرت و تطمیعهای مختلف است مخالفت می نماید. به نظر می رسد بعد از سه دهه از انقلاب اسلامی تنها دانشجویان و طلابند که می توانندبا نگاه فراجناحی در حل مسائل جامعه شرکت نمایند.
به فعالین دانشجویی توصیه می کنیم که در شناخت مقتضیات زمان کوشا باشندتا دچار غفلت و عقب ماندگی نشوند، ضمن بهره گیری از تجربیات پیشین و درکوضعیت کنونی کشور ملاحظات اینده را در نظر بگیرند و اخلاق سیاسی وهنجارهای اخلاقی را در روابط و مناسبات فعالیتهای خود به کار بندند ودر ارتقای ارزشهای اخلاقی به ویژه در فعالیتهای اجتماعی و سیاسی پیشگامباشند و با حفظ حریت و ازادگی خویش با تاکید بر مواضع ارمانخواهانه واستقلال طلبانه تسلیم فشارهای پیدا و پنهان و درخوش بینانه ترین حالترودروایستی ها نگشته و این ننگ را نپذیرند که جریان همیشه بیدار دانشجوییبه شاخه گروهک ، حزب یا جریانی وابسته گردد. چه نامش اصولگرا باشد یااصلاح طلب یا هر جریان نو ظهور دیگر، و بیش از گذشته به مطالبه ی عدالتدر عرصه های مختلف از جمله فرهنگ سیاست و اقتصاد بپردازند و از مصلحتاندیشی فرضی و خود ساخته خود را دور کنند و مصلحت حقیقی نظام را به دلیل منافع گروه و جناحی ذبح ننمایند.

ما نقد را یکی از موثرترین ابزارهای اصلاح و بهبود خود و جامعه میدانیم معتقدیم نقدپذیری همه ی عرصه های سیاسی فرهنگی اجتماعی اقتصادی ودر یک کلمه حکومت را فرا می گیرد و هیچ نهادی از دایره نقد پذیری بیرون نمی ماند مگر انکه تباهی و فساد خویش را رقم زند و همچنین اعلام می کنیم با ذهنیت بدبینانه و هنجارگریز کسانی که نقد را با نفی یکی گفته و به جایاصلاح به تخریب سوق می یابند، مخالفت کرده، پرهیز می کنیم و پرهیز می دهیم.

از نهادهای مربوطه در امر انتخابات مجلس شورای اسلامی می خواهیم فضارا برای مشارکت همه ی گروههای سیاسی در چارچوب نظام ایجاد کنند و پیشاپیشبا تدبیر خویش از سوء استفاده ی جریان فتنه و انحرافی برای ایجاد اغتشاشو درگیر کردن مردم به مسائل حاشیه و خارج از مطالبات حقیقی و مطامع خودجلوگیری نمایند و بدانند هر گونه اهمال در امنیت کشور و عدم برگزاریانتخابات پرشور را ، دانشجویان و مردم نخواهند بخشید و این تنها سبب بی اعتمادی اقشار مختلف خواهد شد.

اصحاب رسانه را به تقوای الهی در همه ی برهه های مختلف دعوت می کنیم واز اهل فن می خواهیم تا برای رسانه تعریفی اسلامی بومی ارائه دهند تامسیری را که رسانه های ما طی می کنند همانند غرب نباشد که برای رسیدن به هدف از هر وسیله ای استفاده نمایند، و به نظر می رسد اخلاق در رسانه باید بازنگری گردد، و حق طلبی و حقیقت گویی محوریترین اصل فعالیت رسانه باشد نه منافع احزاب و گروههای مختلف بدون در نظر گرفتن صداقت و صراحت،چه اینکه رسانه همانند پیامبری است که بیش از هر کس در مقابل خداوندمسئول است و باید پاسخگو باشد.ما اعضای انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاهها و مراکز اموزش عالی سراسرکشور با مردم و دانشجویان پیش از همه با خدای خویش عهد می بندیم که منافعاسلامی و ملی کشور و مجموعه ی دفتر تحکیم وحدت را به منافع فردی و نیزگرایشهای سیاسی و فکری خویش مقدم شماریم، و همت خویش را در تحقق ارمانهایبنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و امام خامنه ای به کاربندیم.
و اتقوا الله ان الله شدیدالعقاب 2/مائده
شورای عمومی دفتر تحکیم وحدت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار