برپایی ۴۱ دستگاه چادر امدادی برای اسکان اضطراری زلزله‌زدگان قوچان

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی گفت: ۴۱ دستگاه چادر امدادی در شب گذشته برای اسکان اضطراری خانواده‌های زلزله‌زده روستایی شهرستان قوچان برپا شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، غلامرضا صیادی معاون امداد و نجات هلال احمر خراسان رضوی گفت: درپی وقوع زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۲ ریشتر ساعت هشت و ۳۲ دقیقه صبح دوشنبه حوالی قوچان تیم‌های ارزیاب و عملیاتی هلال احمر به مناطق زلزله‌زده اعزام شدند.

او با اشاره به اینکه در پی این حادثه در ۲ شهرستان قوچان و درگز وضعیت قرمز اعلام شد، افزود: شهرستان‌های چناران، کلات، مشهد و نیشابور نیز در وضعیت نارنجی و سایر شهرستان‌ها در وضعیت زرد آماده‌باش قرار گرفتند.

معاون امداد و نجات هلال احمر خراسان رضوی با اشاره به ارزیابی‌های صورت گرفته از مناطق نزدیک به کانون زلزله ادامه داد: بررسی‌های اولیه حاکی از آن است که این حادثه در ۱۵ روستای شهرستان درگز، که در نزدیکی شهرستان قوچان قرار دارند، هیچ خسارت مالی و جانی نداشته است.

صیادی با اشاره به شدت زلزله و خسارات جزیی ناشی از آن در شهرستان قوچان و روستا‌های آن، بیان کرد: ۱۰ تیم ارزیاب و عملیاتی به استعداد ۳۸ نفر در صبح روز حادثه - دیروز - به محل اعزام و بیش از ۳۴۳ مورد ترک خوردگی و ریزش دیوار‌های فرسوده باغ‌ها را مشاهده و ثبت کردند.

او با توجه به نشست مدیریت بحران شهرستان قوچان، تصریح کرد: با توجه به تصمیمات اتخاذ شده در این نشست نسبت به نصب چادر به شکل اردوگاهی و نیز فراهم ساختن امکانات مورد نیاز در مدارس روستا‌های آسیب دیده از زلزله اقدام شد.

معاون امداد و نجات هلال احمر خراسان رضوی با اشاره به اعزام پنج تیم تازه نفس برای نصب امکانات و تجهیزات اسکان اضطراری در شهرستان قوچان تاکید کرد: علاوه بر این تعداد ۸۰ تخته پتو و موکت با نصب ۴۱ چادر به صورت اردوگاهی برای اسکان خانواده‌هایی که مایل به اسکان شبانه هستند، تامین شد، اما مراجعه‌ای برای اسکان در این چادر‌ها از سوی مردم صورت نگرفت.

انتهای پیام//ا.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار