گرامیداشت هفته دفاع مقدس در شبکه جهان بین

شبکه جهان بین با تولید و پخش ویژه برنامه‌های مختلف، هفته دفاع مقدس را گرامی می‌دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، یوسف افشارنیا مدیرکل صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری گفت: دفاع مقدس دوران گذشت، فداکاری، شجاعت و شهادت بود، شهادت مردان بزرگی که نامشان تا ابد در تاریخ ایران اسلامی جاودانه ماند و یادآوری این رشادت‌ها همچنان لرزه بر اندام دشمنان این مرز و بوم می‌اندازد و رسانه ملی و استانی بر خود لازم می‌دانند انعکاس دهنده گوشه‌هایی از عشق مردان بی ادعای میهن اسلامیشان باشند.

او افزود: معاونت سیما با تولید و پخش ویژه برنامه‌های «اقتدار» و «هفته دفاع مقدس»، این هفته را بزرگ داشته و مقاومت، صبر، ایثار و از خود گذشتگی ملت غیور و پیروزی مقتدرانه رزمندگان هشت سال دفاع ماندگار را گرامی می‌دارد.


بیشتر بخوانید


افشارنیا اضافه کرد: ویژه برنامه «اقتدار» هر شب ساعت ۲۱ به مدت یک ساعت به تهیه کنندگی و کارگردانی رضا قاضی روی آنتن می‌رود.

او ادامه داد: گفتگوی زنده با میهمانان و فرماندهان عالی رتبه دفاع مقدس، روایت عملیات والفجر ۸ از زبان سردار اکبری فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم (ع) استان، خاطره گویی رزمندگان جنگ تحمیلی، مصاحبه با ایثاگران کادر سلامت و درمان، گفتگو با همسران و دختران شهدای استان، موسیقی تصویر، نوحه و ترانه‌های خاطره انگیز هشت سال مقاومت از بخش‌های متنوع این برنامه است که با اجرای ابوالفضل هادی پور، گزارشگری فاطمه رفیعی، تصویربرداری وحید حسین زاده، هادی شریف پور، صدابرداری رضا میلانی و تدوین گری سمیه محمدی از سیمای جهان بین پخش می‌شود.

افشارنیا گفت: ویژه برنامه «هفته دفاع مقدس» هم در هشت قسمت بیست دقیقه‌ای تولید و در روز‌های این هفته تقدیم بینندگان خواهد شد.

او افزود: این برنامه مستند گزارشی، رزمندگان و یادگاران دفاع مقدس را که امروز در حال فعالیت و جهاد اقتصادی هستند معرفی می‌کند و به خاطرات دفاع مقدس و شباهت‌های جنگ نرم امروزی با هشت سال جنگ تحمیلی می‌پردازد.

افشارنیا اضافه کرد: تهیه کننده هوشنگ رحیمی، کارگردان فرحناز حاتم پوری، تصویر بردار حمید عسگری، صدابردار سید عباس حسینی و تدوین گر هدی احمدپور هستند.

او ادامه داد: ارتباط تصویری و ارسال گزارش‌هایی از موزه دفاع مقدس که به همت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان برپا می‌شود، از دیگر اقدامات معاونت سیمای شبکه جهان بین است.

افشارنیا گفت: در برنامه‌های روتین سیمای استانی به هفته دفاع مقدس هم پرداخته می‌شود.

او افزود: معاونت صدا با تهیه برنامه‌های «پلاک ۸»، «جلوه‌های ایثار» و «مدرسه عشق» این هفته را پاس می‌دارد.

افشارنیا اضافه کرد: «پلاک ۸» به تهیه کنندگی سیاوش قربانی پور هر روز ساعت ۱۷:۱۵ دقیقه و گویندگی جعفر زمانی، شهلا جمشیدیان، گزارشگری فاطمه رفیعی و نویسندگی کبری حیدری پخش می‌شود.

او ادامه داد: یک کوچه یک شهید و گفتگو با ساکنان محل‌هایی که به اسم شهدا مزین شده اند، گزارش از کادر درمان و امدادگران دوران دفاع مقدس، یک نکته از هزاران و گپ و گفت با پژوهشگران جنگ تحمیلی و بررسی وقایع مهم استان در آن دوران، معرفی کتاب ویژه این هفته، آنونس، صدای رزمندگان؛ دلاورمردان و ایثارگران، موسیقی و ترانه، بسته‌های صوتی، پیامک و تلفن، گفتگوی تلفنی با جانفشانان دفاع مقدس از بخش‌های مختلف و شنیدنی این برنامه هستند که تقدیم شنوندگان خواهد شد.

افشارنیا گفت: معاونت صدای شبکه جهان بین در هفته دفاع مقدس به سراغ ایثارگران، جانبازان، خانواده‌های معزز شهدا و مدافعان حرم می‌رود و رشادت‌های مردان آسمانی و فرشته‌های زمینی را در برنامه «جلوه‌های ایثار» به تهیه کنندگی و گزارشگری آرزو بلالی مرور می‌کند تا عزم راستین و فرهنگ شجاعت و دلیرمردی این مرز و بوم هیچ گاه به دست فراموشی سپرده نشود.

او افزود: در این برنامه مدیران کل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان در خصوص شهدا و خانواده‌های معظم آنها، کتاب‌های شاخص و وصیت نامه شهدای والا مقام گزارش‌هایی ارائه می‌دهند.

افشارنیا اضافه کرد: این برنامه روز‌های فرد ساعت ۱۱:۱۵ و روز‌های زوج ساعت ۲۱:۴۵ تقدیم شنوندگان خواهد شد.

او ادامه داد: در مستند گزارشی «مدرسه عشق» هم که در دو قسمت به تهیه کنندگی و گزارشگری فاطمه رفیعی تهیه می‌شود، رزمندگان آن دوران از خاطرات، فداکاری و عشق به میهنشان صحبت می‌کنند.

افشارنیا گفت: مدرسه عشق در تاریخ ۳۱ شهریور ساعت ۱۸ و سوم مهر ساعت ۲۰:۳۰ روی آنتن می‌رود.

او افزود: معاونت خبر با تولید و پخش: ۱۸ خبر مکتوب به مدت ۲۷ دقیقه و ۱۸ گزارش رادیویی و تلویزیونی به مدت ۴۱ دقیقه برای ارسال به تهران، ۷۰ خبر رادیویی و تلویزیونی به مدت ۱۳۶ دقیقه، هفته دفاع مقدس و دلاور مردی‌های رزمندگان آن دوران را ارج می‌نهد.

افشارنیا اضافه کرد: معاونت فضای مجازی صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری هم با تولید یک فیلم کوتاه دو دقیقه‌ای با عنوان نفس عمیق، ویدئو کست، پادکست، عکس نوشت، ویدئوگرافی، کلیپ، گوشه‌هایی از سخنان رهبر معظم انقلاب، بخش‌هایی از برنامه‌های تولیدی و فیلم‌های دفاع مقدس، به مدت ۹۰ دقیقه، یاد و خاطره رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، شهدا و ایثارگران دفاع مقدس گرامی می‌دارد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار