مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی:

فرآورده‌های نفتی گران نشده اند/ قیمت سیلند‌رهای گاز مایع به علت هزینه‌های جانبی افزایش یافت

ویس کرمی گفت: هر سیلندر گاز مایع، دارای هزینه‌های جانبی است که قیمت آن از سوی سازمان حمایت مشخص می‌شود.

کرامت ویس کرمی مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، در گفت‌وگو با  خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره دلایل گران شدن قیمت مصوب سیلندرهای گاز مایع توضیحاتی را ارائه داد.

او بیان کرد: قیمت مصوب خود گاز مایع افزایشی نداشته و همچنان ۲۳۰ تومان برای هر کیلوگرم است. گران شدن کپسول‌های گاز مایع نیز، ارتباطی به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران ندارد، بلکه مربوط به بخشنامه سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان می‌شود.

این مقام مسئول توضیح داد: هر سیلندر گاز مایع، دارای هزینه‌های جانبی مانند تعمیرات و جایگزینی شیر و سیلندر، شارژ کردن و هزینه‌های توزیع و مالیات بر ارزش افزوده است. متولی مشخص شدن قیمت این هزینه‌های جانبی، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نیست، بلکه سازمان حمایت ، پس از بررسی‌هایی که انجام می‌دهد، قیمت این هزینه‌ها را اعلام می‌کند.

بر این اساس، با درخواست انجمن صنفی کارفرمایان توزیع کننده گاز مایع ایران و مصوبه کارگروه تنظیم بازار، قیمت هر سیلندر ۱۱ کیلویی گاز مایع، با احتساب نرخ پایه هر کیلوگرم گاز مایع معادل ۲۳۰ تومان و هزینه فرآیند بازسازی و جایگزینی شیر و سیلندر معادل ۶۰ تومان و همچنین هزینه‌های توزیع و مالیات بر ارزش افزوده، از ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان به ۱۶ هزار و ۷۰۰ تومان افزایش می‌یابد.

فرآورده‌های نفتی گران نشده اند/ قیمت سیلند‌های گاز مایع از سوی سازمان حمایت به علت هزینه‌های جانبی افزایش یافت

فرآورده‌های نفتی گران نشده اند/ قیمت سیلند‌های گاز مایع از سوی سازمان حمایت به علت هزینه‌های جانبی افزایش یافت

 


بیشتر بخوانید:


گفتنی است؛ آخرین افزایش قیمت مصوب برای سیلندر‌های گاز مایع، مربوط به دی ماه سال گذشته است که در جدول زیر می‌توانید آن را با قیمت‌های جدید مقایسه کنید.

فرآورده‌های نفتی گران نشده اند/ قیمت سیلند‌رهای گاز مایع از سوی سازمان حمایت به علت هزینه‌های جانبی افزایش یافت

تصویر جدول قیمت‌های فرآورده‌های نفتی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نیز  نشان دهنده این است که قیمت هیچ کدام از این فرآورده‌ها از جمله گاز مایع، افزایشی نداشته است.

حامل‌های انرژی گران نشده است/ قیمت سیلند‌های گاز مایع از سوی سازمان حمایت به علت هزینه‌های جانبی افزایش یافت

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار