کلنگ‌زنی تالار بزرگ همدان با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آینده نزدیک

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان از آغاز ساخت تالار بزرگ شهر همدان با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،احمدرضا احسانی,مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان در مراسم گرامیداشت روز ملی سینما اظهار کرد: در چند روز آینده با سفر وزیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همدان عملیات عمرانی تالار بزرگ شهر که ردیف اعتباری آن هم باز شده، شروع می‌شود که این تالار هزار و ۲۰۰ نفر ظرفیت خواهد داشت.

او با بیان اینکه در عرصه سینما فعالیت‌های عمرانی زیادی در حال اجرا است گفت: برای ایجاد سینمای روباز در اسدآباد، یک‌میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان حمایت مالی شد، ۲ میلیارد تومان تسهیلات داده می‌شود و شهرداری هم باید کمک کند زیرا مالکیت این سینما در بنای سیدجمال، شهرداری خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه در جلسه‌ای که با فرماندار و شهردار بهار داشتیم نیز مقرر شد برای ساخت سینما کمک کنیم افزود: در ملایر نیز با تعطیلی در ایام کرونا بازسازی سینمای شهردر دستور کار قرار گرفته است.

او خواستار راه‌اندازی سینمای سیار در شهرهای فاقد سینما شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان با بیان اینکه پردیس سینمایی قدس نیز در دست اجراست یادآور شد:این سینما در شرایط کرونا یک سال و نیم است که در حال بازسازی و مرمت است.

احسانی  با اشاره به اینکه سالن شهید آوینی هم به بخش خصوصی واگذار شده است عنوان کرد: درروزهای آینده با تجهیز این سینما ۳۰۰ صندلی به ظرفیت سینماهای شهر همدان اضافه خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان با اشاره به افتتاح خانه مستند استان همدان یادآور شد: امروز بعد از مدت‌ها پیگیری معاونت سینمایی خانه مستند استان افتتاح شد که امیدواریم با کمک انجمن سینمایی به روند توسعه صنعت سینما کمک کند.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.