تولید ۱۰ هزار تن کنسانتره در کارخانه خوراک دام اهواز/ دام‌های عشایر گرسنه نمی‌مانند

مدیرکل امور عشایر خوزستان گفت: امسال ۱۰ هزار تن کنسانتره با همکاری کارخانه خوراک دام اهواز برای عشایر استان تولید خواهد شد.

سید هدایت الله موسوی، مدیرکل امور عشایر خوزستان در حاشیه بازدید از کارخانه خوراک دام اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: با آغاز کوچ عشایر، در ماه‌های آینده، بیش از ۱۷۰ هزار نفر به همراه تعداد زیادی دام از ۷ مناطق ییلاقی استان‌های همجوار وارد خوزستان خواهند شد.

او با بیان اینکه با توجه به خشکسالی‌های اخیر و فقیر شدن مراتع، نیاز فوری به تامین علوفه برای آن‌ها است، افزود: به همین دلیل با کارخانه خوراک دام اهواز تفاهم نامه‌ای مبنی بر تولید ۱۰ هزار تن کنسانتره برای عشایر خوزستان منعقد شد و محصول تولیدی کارخانه به شبکه‌های تعاونی‌های عشایری در سراسر استان تحویل داده می‌شوند و از طرف آن‌ها بین عشایر توزیع خواهند شد.

موسوی درخصوص تامین نهاده خام مورد نیاز کارخانه بیان کرد: نهاده دامی خام موردنیاز کارخانه با نرخ دولتی و از سوی امور عشایر تامین و در عوض، کارخانه نیز کنسانتره با کیفیت و استاندارد برای عشایر تولید خواهد کرد.

محمد محمودی، جانشین مدیرکل امور عشایر خوزستان در این بازدید اظهار داشت: با آغاز کوچ عشایر و ورود آن‌ها به استان، لازم دیدیم از کارخانه خوراک دام اهواز به عنوان منبع مهم تامین کنسانتره دامداران بازدید کرده و از سلامت خط تولید و توانمندی این کارخانه برای تولید بی وقفه کنسانتره به میزان ۱۰ هزار تن در ۶ ماه آینده اطمینان حاصل کنیم.

ضیایی، مدیرعامل کارخانه خوراک دام اهواز در این دیدار گفت: طی امسال تلاش داریم این میزان کنسانتره درجه یک و با استفاده از بهترین فرمول‌های علمی و طبق دستورالعمل‌های معاونت امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان برای عشایر تولید کنیم که نیمی از آن با فرمول ویژه برای دام‌های پرواری و نیمه دیگر برای دام‌های داشتی است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.